فارس نوشت:

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته آینده طرح اصلاحیه قانون خدمت وظیفه عمومی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آتی تشکیل جلسه می‌دهند و در این جلسات قرار است لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

رسیدگی به طرح الحاق یک بند به ماده ۲ قانون تشکیل شورای‌عالی اشتغال نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

طرح الحاق یک بند به ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی هفته آینده در کمیسیون بهداشت و درمان پارلمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

در ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی آمده است: با مشمولینی که پدر یا برادر آن‌ها ار تاریخ ۵۶/۱۰/۱۹ در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استمرار آن معلول یا اسیر یا مفقودالاثر شده یا بشوند به ترتیب زیر رفتار شود:

الف -در صورتیکه یگانه فرزند ذکور خانواده معلول باشند که طبق نظر شورای پزشکی به تنهایی قادر به اداره امور شخصی خود نباشند از انجام خدمت دوره ضرورت و احتیاط معاف دائم خواهند شد.

ب -چنانچه دارای برادر صغیر یا برادر معلول یا اینکه یگانه اولاد ذکور باقیمانده خانواده اسیر و مفقودالاثر باشند، طبق تبصره ۱ ماده ۴۴ عمل خواهد شد.

تبصره -شرایط اسیر و مفقودالاثر و معلول شناخته شدن و خانواده آنان در آئین‌نامه اجرایی این قانون پیش‌بینی خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    16 2
    معافيت پزشكي چي يا كاهش خدمت سربازي؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    47 1
    سربازى اجبارى هيچ فايده اى نداره. بفروشيد پولشو بديد به اونايى كه ميرن سربازى
  • حمید IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    26 3
    نمایندگان عزیز خدمتو اختیاری کنید یا طرح فروش نقد واقساط برای لیسانس به بالارو بذارید جوانان تحصیلکرده واقعا با مشکل مواجه هستند سن بالا رفته اما با این شرایط نمیتونند ازدواج کنند یا حتی سرکار بروند خدمت اجباری مشکل بزرگ همه جوانان شده. پول فروش خدمتم خرج سربازها بشه سربازیه اختیاری با حقوق وزارت کار بهترین راه برای همه جوانان است
  • عماد IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    6 2
    لطفآ راجع به این تعرفه های پلیس+10 هم گزارش بنویسید هر قیمتی که بخوان میگیرن هیچ کسی هم جوابگو نیست
  • سرباز متاهل درحين خدمت با هزاران مشكل IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    6 0
    با سلام چرا خبر گزاري ها و حقيقت نگاران بفكر جوانان و بخصوص جوانان متاهل نميباشندمگر اين جوانان دهه شصت از زندگي چه ميخواهند يك زندگي ساده نه پر زرق وبرقبفكر حل مشكل سربازي متاهلان باشيد كه در حال نابود بنيان خانواده ها در منجلاب اقتصادي كشور تاثير بسزاي داشته و در حال تاثير گذاري ميباشد.عزيزان بنده سرباز متاهل در حين خدمت ميباشم كه فقط اين را ميتوانم بگويم كه سربازي در برهه كنوني فقط هزينه واتلاف وقت و گذارندن بي پتانسيل كاري كاركنان پايور ميباشد. بنده به عينه توضيح ميدهم كه بايد فكري براي سربازان متاهل برداريد چون اين سربازي بلاي فردا و بنيان خانواده هايشان شده است.سربازي متاهلي نه وام ازدواج داده شده به آن بلكه قسط و اجاره و. دارد اين آيا عدالت است ميتوان قانوني اجرا نمود تا
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    6 0
    مطالعات نشان می دهند که در ۲۴ کشور جهان سربازی اجباری وجود دارد و در مقابل ۱۰۳ کشور جهان سربازی اجباری ندارند. همچنین فقط در ۷ کشور از این ۲۴ کشوری که سربازی اجباری دارند ، طول خدمت بیش از یک سال است یعنی خدمت دوره ضرورت. نکته دیگری که در اکثر قریب به اتفاق این کشورها وجود دارد این است که با افزایش میزان تحصیلات، مدت خدمت سربازی کاهش زیادی پیدا می‌کند یعنی کسی که مثلا لیسانس یا فوق لیسانس گرفته مدت خدمت سربازی اش فرضا نصف کسی است که تحصیلات دانشگاهی ندارد.