تسنیم نوشت:

به نقل از پایگاع اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار با "یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان، ایران را کشور قدرتمند منطقه دانست که هیچ‌گاه جز صلح و آرامش برای منطقه نخواسته است و گفت: امروز هم ایران بر این موضوع معتقد است و آرامش را برای منطقه براساس توسعه و گسترش روابط بین همسایگان می‌بیند.
او با بیان اینکه می‌خواهیم در روابط بین ایران و کشورهای منطقه منافع مشترک دو طرف رعایت شود، گفت: ایران خواهان توسعه روابطی جامع با کشورهای اسلامی بویژه با همسایگان خود در تمام حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف است. ما باید از همه ظرفیت‌ها برای گسترش و توسعه روابط در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده کنیم.
رئیس‌جمهور با اشاره به تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل در خصوص مقابله با افراطی‌گری و تروریسم، گفت: ایران و عمان می‌توانند در این موضوع با یکدیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.
همچنین در این دیدار "یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان نیز در سخنانی، گفت‌:سفر مقامات عالی‌رتبه دو کشور پویایی را در روابط فی‌مابین ایجاد کرد و سفر روحانی به مسقط این پویایی را دو چندان کرده است.
او گفت: بنده از طرف ملت و دولت عمان این مسرّت و خوشحالی را بابت توسعه و گسترش روابط به جنابعالی ابراز می‌کنم.
وزیر امور خارجه عمان، گفت: تمام کشورهای خاورمیانه بر این مسأله اذعان دارند که منطقه احتیاج به آرامش و ثبات دارد، بنابراین رایزنی و همکاری کشورهای منطقه می‌تواند به برقراری صلح و ثبات کمک کند. نقش ایران در برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای غیرقابل انکار است.
همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار با "فهدبن محمود" معاون نخست وزیر عمان با اشاره به اینکه شرایط موجود در منطقه اقتضا می‌کند که با یکدیگر روابط صمیمانه‌ای داشته باشیم، گفت: منافع مشترک ما اقتضاء می‌کند روابط دوجانبه را تقویت کرده و گسترش دهیم چرا که ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌ها در دو کشور وجود دارد.
او نیروی انسانی و منابع موجود در دو کشور را برای توسعه همکاری‌ها مناسب دانست و گفت: امروز اراده رهبران دو کشور را در توسعه روابط فی ما بین مشاهده می‌کنیم و از طرف جمهوری اسلامی ایران این اراده در دولت جدید به طور کامل وجود دارد.
رئیس‌جمهور در ادامه به مشکلات و موضوعات منطقه‌ای اشاره و اختلافات، درگیری‌ها و خونریزی‌هایی که در برخی از کشورهای منطقه وجود دارد را نشان‌دهنده وضعیت نابسامان منطقه دانست و گفت: ما به عنوان کشورهای اسلامی وظیفه داریم در برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش کنیم. ما همواره بر این مسأله تاکید داشته‌ایم که ثبات و آرامش منطقه به دست کشورهای منطقه ایجاد خواهد شد.
روحانی همچنین بر ضرورت تأمین امنیت کشورهای خلیج فارس و دریای عمان تأکید کرد.
همچنین "فهدبن محمود" معاون نخست وزیر عمان نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران، سفر روحانی به عمان را برای توسعه روابط دو کشور مهم قلمداد کرد.
او با بیان اینکه عمان با مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه اشتراک نظر دارد، روابط ایران و عمان را برادرانه و تاریخی دانست و آن را الگویی میان برادران که روابط تاریخی آنها را پیوند می‌زند‌، عنوانه کرد.
معاون نخست وزیر عمان، افزود: ما ملت ایران را ملتی بزرگ می‌دانیم و معتقدیم با این کشور بزرگ باید تعامل و گفت‌وگو داشته باشیم تا روابط دوجانبه را هر چه بیشتر گسترش دهیم.
"فهد بن محمود" گفت: ما به اهمیت و نقش کارآمد ایران در منطقه اذعان داریم و معتقدیم منطقه جز با همگرایی همه کشورهای منطقه نمی‌تواند، وضعیت خود را به آرامش و ثبات برساند که در این راستا نمی‌توان نقش ایران را نادیده گرفت.
او گفت: سفر رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران به عمان تقویت‌‌کننده و موجب تحکیم‌ روابط فی‌ما بین خواهد بود.

23145

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =