خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به انتشار خبری مبنی بر اینکه نمایندگان تنها 78 روز در سال به امور نمایندگی می‌پردازند و 250 روز استراحت می کنند واکنش نشان داد و گفت:‌ رئیس مجلس از منافع قوه مقننه دفاع کند.

احمد توکلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 21 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: یکی از سایت های محترم و خوشنام خبری منتشر کرده که ریشه آن غلط است و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا از منافع مجلس دفاع کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: براساس محاسبات این سایت مجلس در سال 78 روز فعالیت می کند که این تحلیل اصلا منصفانه نیست.
او با بیان اینکه البته من به کارایی مجلس در امر نظارت و تقنین اعتراض دارم، در واکنش به خبر منتشر شده گفت: نمایندگان جز تعداد کمی که ممکن است نتوانند، روزانه 14 الی 15 ساعت در مجلس فعالیت می کنند همچون من که وضع جسمی مناسبی ندارم و روزانه 10 ساعت از زمان خود را صرف وظایف نمایندگی خود می کنم.

توکلی گفت:‌ از سایتی که این خبر را منتشر کرده است درخواست دارم مطلب درج شده را اصلاح کند و از رئیس مجلس نیز درخواست دفاع از منافع مجلس را دارم.
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: اینکه در خبر یادشده عنوان شده نمایندگان مجلس 250 روز از سال را استراحت می کنند و تنها 78 روز را به فعالیت در مجلس می پردازند ظلم فاحش به نمایندگان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی گفت: گرچه تذکر شما در موضوع نبود اما مطلب شما درست است و مطلبی که در این سایت منتشر شده و برخی روزنامه ها نیز آن را استفاده کردند دروغ آشکار است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات علنی تنها بخشی از فعالیت های مجلس است گفت:‌ جلسات کمیسیون ها، پیگیری امور نواحی، ملاقات های مردمی و سایر موارد از جمله فعالیت نمایندگان است.
لاریجانی گفت:‌ اگر تنها جلسات علنی مجلس ملاک ارزیابی باشد هیأت دولت نیز تنها 2 روز در هفته تشکیل جلسه می دهد بنابراین باید گفت فعالیت دولت از مجلس کمتر است در حالی که وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز در حال فعالیت هستند و جلسات هیأت دولت تنها بخشی از فعالیت دولت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: روزنامه ها و رسانه ها باید به این موضوعات توجه داشته باشند.

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 0
    این که نمایندگان مجلس در اصلاح سیستم سیاسی و اقتصادی کشور و اصلاح بروکراسی ناقص کشور کم کاری میکنند نیز به طور فاحشی بر همگان روشن است. چند مثال کوچک: بروکراسی وقت گیر صادرات و واردات کشور - بروکراسی خسته کننده دادگاه های مربوط به تخلفات مالی و چک برگشتی. اگر نمایندگان مجلس قوانین شفاف و خلاصه و درستی تصویب کرده بودند وضع به این بدی نبود.