ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهور با اشاره به حساسیت مسائل مربوط به منطقه خلیج فارس و خاورمیانه گفت: در سفر به عمان، مسایل مربوط به منطقه با مقامات این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پیش از ترک تهران به مقصد عمان، در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: سفرم به عمان در پاسخ به سفر پادشاه عمان به تهران است که در شهریور امسال انجام شد.

رابطه با کشورهای اسلامی و همسایه اهمیت ویژه‌ای دارد
او با اشاره به اهداف سفر دو روزه خود، گفت: اهداف این سفر، تقویت روابط دوجانبه بین ایران و عمان است؛ چراکه رابطه ایران و کشورهای اسلامی و همسایه برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان بخاطر حساسیت بالای این آبراه، اهمیت ویژه‌ای دارند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه عمان در یک سمت تنگه هرمز قرار دارد و ایران در سمت دیگر این تنگه است، گفت: همواره با عمان روابط خوبی داشته‌ایم و بویژه در این دولت روابط دو کشور گام به گام به سمت استحکام بیشتر رفته است.

به دنبال توافقات نجاری و فرهنگی جدید با عمان هستیم
روحانی همچنین به سفر پادشاه عمان به ایران در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در سفر سلطان قابوس به تهران، قراردادهایی امضا و توافق‌هایی انجام شد و در این سفر نیز به دنبال اجرایی کردن توافقات و تفاهمات جدید با این کشور در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، نفت و گاز، مسایل پولی و بانکی و مسایل فرهنگی هستیم.

همکاری بین‌المللی ایران و عمان در این سفر مدنظر خواهد بود
او در پایان گفت: ما با کشور عمان همواره در زمینه مسایل بین‌المللی نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم که این همکاری در این سفر مدنظر قرار خواهد گرفت.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =