روزنامه جوان در مصاحبه ای با مرحوم حجت الاسلام محمد صادقی تهرانی از قول وی نوشته است:

در اواخر عمر آقای کاشانی که کسالتشان خیلی سخت شد، شاه به صورت ناشناخته و با لباس مبدل جلوی در خانه ایشان به مدت 20 دقیقه معطل ماند. به سید محمد، پسر آقای کاشانی اطلاع دادند. متوجه حضور شاه به اتفاق چند همراه شد. شاه وارد اتاق شد و صندلی را خودش برداشت و نشست. بعد با حالت انکسار به آقای کاشانی گفت:«در سلطنتم به شما خیلی ظلم شده است. معذرت می‌خواهم». ایشان فرمود:«به اسلام ظلم شد، من که هستم! هر چه به من ظلم شود به اسلام ظلم شده است». شاه خم شد دست ایشان را ببوسد که فرمود:«دست مرا نبوس، می‌خواهم دستم پاک بماند». شاه گفت:«هر امری دارید، اطاعت می‌کنم». فرمود:«خیر امری ندارم. فقط شما مسلمان باش و مسلمانان را اذیت نکن». متأثر از حرف‌های ایشان اشک شاه جاری شد که ایشان فرمود:«بی‌سواد! گریه فایده ندارد. تصمیم بگیر آنچه را که شده است، جبران کنی».

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    17 97
    این روزها بازار خاطره گویی رونق پیدا کرده امام گفته اند که صحبتهای ایشان را اگر مستند به اسناد خطی وگزارش رادیو تلویزیون بود قبول کنید -حالا بیاییند این تزی را که شاه خودش خوب بود واطرافیانش بد بودند را به این صورت مطرح کنند به چه علت است ؟ کم جنایات کرده چه تعدد از جوانان این خاک را زیر شکنجه شهید کرده هنوز دخالتهاوجاسوسی ووطن فروشی نیم.ربع پهلوی وبیوه اش وسرهنگ وخواننده آن دوران جاهلیت ،راحت نشد هایم البته خود راوی خاطره جای حرف دارند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    نمی دانم چرا ولی من نمی توانم باور کنم.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    بسیار خبر تکان دهنده ای بود. چه مقام متعالی داشته اند آیت اله کاشانی(ره). اینجاست که امام خمینی (ره) فرموده اند که شاه هیچ جایگاه مردمی نداشته اند. لطفا مصاحبه با مرحوم تهرانی را بطور کامل در سایت قرار دهید و یا منبع و تاریخ مصاحبه را ذکر کنید.
  • بی نام A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    59 19
    یه چی می گی ها!
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    72 17
    الکییییییییییییییه!