شبکه تلویزیونی فرانس 24 در میزگردی با شرکت چند کارشناس به بررسی اوضاع امنیتی در عراق و چشم انداز درگیری های شیعه و سنی در این کشور پرداخت و اعلام کرد

به گزارش خبرآنلاین این شبکه با بیان این مطلب گفت ، عملیات تروریستی و بمب گذاری ها روزهای اخیر در عراق شدت بیشتری به خود گرفته است به گونه ای که تنها در روز یکشنبه 37 نفر جان خود را از دست دادند.

در همین راستا،نوری المالکی نخست وزیر عراق ،عربستان سعودی و قطر را به حمایت از تروریسم و عملیات های تروریستی در کشورش متهم کرده است. از نگاه این کارشناسان سه دلیل برای اینکه مالکی این بار در این زمینه بسیار مصمم ظاهر شده این است که نخست احتمالا اسناد و مدارکی است که در این خصوص به دست آورده است.

دلیل دوم ، به برگزاری انتخابات پارلمانی بر می گردد که برای نخست وزیر عراق بسیار مهم است. زیرا نخستین انتخاباتی است که بدون حضور نیروهای آمریکایی در عراق برگزار می شود. به عبارت دیگر نخستین انتخاباتی است که بدون قیمومیت آمریکا صورت می گیرد و نوری مالکی امیدوار است برنده آن باشد.

دلیل سوم آن شاید این باشد که مالکی با طرح این گونه اتهامات، به جامعه شیعه عراق هشدار دهد، که قطر و عربستان سعودی ،یعنی سنی های خارج از کشور تلاش می کنند در عراق دو دستگی ایجاد کنند و ما نباید به آنها اجازه چنین کاری بدهیم. باید دور یک پرچم گرد هم آییم و آن پرچم در شرایط کنونی من هستم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =