طالب نعمت پور فرنگی کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان می گوید برای حفظ جایگاه اول رنکینگ فیلا کار سختی پیش رو دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) در تازه‌ترین رده‌بندی خود، برترین فرنگی‌کاران جهان در ماه مارس را اعلام کرده که بر اساس آن طالب نعمت‌پور از ایران به عنوان نفر اول وزن 85 کیلوگرم انتخاب شده است. نعمت پور در واکنش به این مسئله به خبرآنلاین گفت: «من هم در همین حد که رسانه ها نوشته‌اند، شنیده‌ام و اطلاع بیشتری ندارم. به هر حال از اینکه به عنوان نفر اول وزن 85 کیلوگرم انتخاب شده‌ام، خوشحالم و امیدوارم این جایگاه را حفط کنم. می دانم که کار سختی پیش رو دارم اما به تلاشم ادامه خواهم داد.»

او در ادامه صحبت‌هایش به بازگشت محمد بنا اشاره می کند. طالب هم مثل سایر فرنگی کاران از بازگشت آقای خاص به کشتی فرنگی خوشحال است: «با آمدن آقای بنا یکپارچگی هم به کشتی فرنگی برگشته است. به جرات می توان گفت یک همدلی خاصی در تیم ایجاد شده و بچه ها با انگیزه بیشتری تمرین می کنند. ما مرتبا در اردو هستیم و امیدوارم بتوانیم با موفقیت در مسابقات پیش رو آقای بنا را رو سفید کنیم.»

پس از کنگره فوق‌العاده‌ فیلا در سال 2013 که در مسکو برگزار شد، قوانین کشتی تغییرات گسترده‌ای پیدا کرد و حالا باید دید که قوانین جدید روی عملکرد ملی پوشان کشورمان چه تاثیری خواهد داشت. با این حال نعمت پور معتقد است که فرنگی کاران توانایی این را دارند که خودشان را با هر قانونی وفق بدهند: «کشتی فرنگی ما در این سال ها آنقدر پیشرفت کرده که می تواند خودش را با هر قانونی وفق دهد. ما هیچ نگرانی نسبت به قوانین جدید نداریم و مطمئنا بچه ها با تغییر قوانین هم خودشان را نشان خواهند داد.»

فرنگی کار وزن 85 کیلوگرم کشورمان در مورد مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ فیلا در مجارستان گفت: «تورنمنت خوبی بود و تک تک مسابقات سطح بالایی داشت. به هر حال هدف کادر فنی از این بازی ها محک زدن ملی پوشان بود که به نظرم در نهایت به خواسته خود رسیدند.»

حدود هشت ماه دیگر مسابقات آسیایی اینچئون رسما افتتاح خواهد شد و فرنگی کاران ایران از حالا به فکر موفقیت در آن بازی‌ها هستند. نعمت پور که از یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در اینچئون است، در این مورد گفت: «مطمئنا تیم اصلی به اینچئون اعزام خواهد شد. من زیاد در جریان وضعیت سایر ورزشکاران کاروان ایران نیستم اما بچه های کشتی فرنگی و آزاد شانس بالایی برای موفیت دارند.»

او در پایان در مورد بازی‌های جام جهانی که به میزبانی ایران برگزار خواهد شد، گفت: «کار سختی پیش رو داریم. انشاالله با دعای خیر مردم و زحمات بچه ها روس ها را شکست دهیم و به آنچه که شایسته‌اش هستیم، برسیم.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =