۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

مهر نوشت:


وزارت خارجه آمریکا از لغو دیدار "جان کری" با رئیس جمهور روسیه به دلیل تنش های موجود میان دو کشور بر سر اوکراین خبر داد.

به گزارش بی بی سی، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از ملاقات با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه برای گفتگو در مورد بحران اوکراین خودداری کرده و چنین ملاقاتی را در شرایط کنونی بی فایده دانسته است.

جان کری نیز در این رابطه اعلام کرده تا زمانی که دولت روسیه همچنان در صدد برگزاری همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود باشد، انجام مذاکره بسیار دشوار خواهد بود.

دولت فعلی اوکراین و کشورهای غربی اعلام کرده اند که اقدام یک کشور خارجی در برگزاری همه‌ پرسی برای تجزیه یک کشور دیگر غیرقانونی است و از روسیه خواسته اند به دخالت نظامی در کریمه خاتمه دهد.

براساس قانون اساسی اوکراین، تمامی شهروندان باید در همه پرسی برای هر گونه تغییر در ساختار سیاسی کشورشان شرکت کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشار ای به این نکته که دیدار کری و پوتین برای چه تاریخی برنامه ریزی شده بود نشده است.

در این میان تلویزیون روسیه هم گزارشی را از دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، با ولادیمیر پوتین پخش کرد که در آن، لاوروف به اطلاع رئیس جمهور روسیه رسانده که از وزیر خارجه آمریکا برای سفر به مسکو و گفتگو پیرامون بحران اوکراین دعوت به عمل آورده است.

لاوروف همچنین در این دیدار به پوتین گفته که وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات با او در رم  طرحی را برای حل بحران اوکراین ارائه داده بود که به دلیل خواسته های غیر قابل قبول از جمله شناسایی دولت جدید اوکراین از سوی روسیه، قابل مذاکره نبود.

مقامات روسی از شناسایی دولت موقت اوکراین خودداری کرده و همچنان ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوغ اوکراین را حاکم این کشور می‌دانند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =