واحد مرکزی خبر نوشت:

غرب طرح خروج از بحران اوکراین را به روسیه تحویل داد. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، روسیه تلاش های دیپلماتیک خود را برای حل بحران اوکراین آغاز کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در برابر دوربین ها درباره بحران اوکراین سخن گفتند و متعهد شدند طرحی برای خروج از بحران ارائه دهند.

سرگئی لاوروف گفت به همراه اعضای شورای امنیت روسیه پیشنهادهایی در این زمینه آماده کرده ایم که هدف از آنها باز گرداندن اوضاع اوکراین به حالت اولیه در چارچوب قوانین بین المللی است. در این طرح منافع همه مردم اوکراین در نظر گرفته می شود. با این حال عملکرد روسیه غرب را قانع نکرده است. وزارت امور خارجه آمریکا از روسیه خواست پیشنهادهای واضح و روشنی ارائه دهد. جن ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد ما خواهان پایان فعالیت های نظامی روسیه در اوکراین و به ویژه در کریمه هستیم. ما خواهان پایان روند الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و همچنین پایان یافتن تحریکات روسیه هستیم.

نخست وزیر موقت اوکراین قرار است روز چهارشنبه به آمریکا سفر و با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حضور خواهد داشت. نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد خطاب به روسیه گفت ما می خواهیم مذاکره کنیم. ما می خواهیم راه حلی بیابیم. لطفا این بحران را وخیم تر نکنید.

آرام نشدن اوضاع در شبه جزیره کریمه اتحادیه اروپا را نیز نگران کرده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده است در صورت آرام نشدن اوضاع توسط روسیه تحریم هایی علیه این کشور اعمال خواهد کرد. همزمان نخستین توافقنامه همکاری اتحادیه اروپا و اوکراین احتمالا تا هفته آینده امضا خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =