تسنیم نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد با اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه ایران قابل اعتماد نبوده و بنابراین مذاکرات هسته‌ای به شکست خواهد انجامید، مخالف است.

جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر ادعای مقامات اسرائیلی درباره توقیف و ضبط یک کشتی حامل سلاح ارسالی ایران به غزه بر مذاکرات شش قدرت جهانی و تهران گفت: "ما این مسائل را جدا از یکدیگر می‌دانیم. همانگونه که در گذشته گفته‌ایم، حتی زمانی که گفتگوها در مذاکرات 1+5 ادامه داشت نگرانی‌های‌مان درباره فعالیت‌های تروریستی و نقض حقوق بشر ادامه داشت. همانگونه که می‌دانید، مجموعه‌ای از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل [در این ارتباط] وجود دارند. البته در این مورد، نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل را به شدت محکوم می‌کنیم."

جین ساکی تأکید کرد که با دیدگاه بنیامین نتانیاهو درباره به شکست انجامیدن مذاکرات هسته‌ای با ایران به دلیل غیر قابل اعتماد بودن تهران مخالف است: "فکر نمی‌کنیم که این مسأله ربطی به اعتماد داشته باشد؛ در مورد مذاکرات نیز همین :77<ونه. ما به مخالفت و مبارزه فعالانه با حمایت ایران از تروریسم در منطقه و فضای بین‌الملل ادامه خواهیم داد، همانطور که در پرونده حاضر این کار را کردیم. و یقینا، فرآیندی کامل در این حوزه جریان خواهد یافت که اسرائیلی‌ها هدایت آن را عهده‌دار خواهند شد."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره محتوای مذاکرات آتی هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی و نیز اهداف آن خودداری کرد. وی همچنین نسبت به برخی اخبار منتشر شده درباره نقش یک ایرانی در تهیه بلیط برای مسافرین دارای گذرنامه‌های جعلی در خطوط هوایی مالزی اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام کرد این موضوع در دست بررسی است.

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    18 2
    اسراییل واقعا آخر نژاد پرسته. خودش از هلوکاست استفاده ابزاری می کنه و حالا می خواد دولت یهودی درست کنه. مگه همه توی اسراییل یهودی هستند؟