مهر نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اشتراک دیدگاه‌ها و مواضع همسو و مشترک ایران و ترکیه در خصوص بسیاری از مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت بهره‌گیری دو کشور از ظرفیت و نقش خود در راستای کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه را یادآور شد.

فریدون سینیزلی اوغلو قائم مقام وزیر امور خارجه ترکیه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روند توسعه روابط دوجانبه و برخی تحولات منطقه ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

ظریف در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه ایران و ترکیه بعنوان دو کشور بزرگ و موثر، تقویت و گسترش روابط تهران و آنکارا را در راستای منافع و مصالح دو کشور و کل منطقه دانست.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از روند جاری روابط دوجانبه فیمابین دو کشور، سفر متقابل مقامات عالی‌رتبه ایران و ترکیه از جمله سفر نخست وزیر ترکیه به تهران و توافقات حاصل از آن را نشانگر عزم و اراده راسخ برای بسط و تعمیق این روابط در همه ابعاد توصیف کرد .

وی همچنین بر وجود ظرفیت‌های گسترده برای توسعه و تعمیق این روابط به خصوص در زمینه مبارزه با ترورییسم و افراط گرایی و همچنین در ابعاد اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد.

ظریف همچنین با اشاره به اشتراک دیدگاه‌ها و مواضع همسو و مشترک ایران و ترکیه در خصوص بسیاری از مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت بهره‌گیری دو کشور از ظرفیت و نقش خود در راستای کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات در منطقه را یادآور شد.

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح روند جاری مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و گروه ۳+۳، بر پیچیدگی و مشکل بودن این روند و در عین حال انتظار پیشبرد مذاکرات در راستای منافع کشورمان تاکید کرد.

فریدون سینیرلی اوغلو قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و دیدار و مذاکرات خوب و سازنده خود با همتای ایرانی‌اش، بر اهمیت نقش و جایگاه دو کشور در عرصه منطقه‌ای تاکید کرد و توسعه و تعمیق روابط را در راستای منافع مشترک و نیز ثبات و امنیت منطقه توصیف کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه هرگونه موفقیت و دستاورد ایران را در روند تعاملات بین‌المللی از جمله مذاکرات بین ایران و گروه ۳+۳ را موفقیت خود می‌دانیم، بر آمادگی آنکارا برای توسعه و گسترش همه جانبه روابط در ابعاد دوجانبه و همچنین همکاری، مشورت و رایزنی مستمر دو کشور بزرگ منطقه برای کمک به حل و فصل مسائل آن تاکید کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =