۱ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸

نیروی دریایی روسیه سه کشتی خود را در دریای سیاه غرق کرد. این اقدام روسیه برای جلوگیری از دسترسی نیروی دریایی اوکراین به شبه جزیره کریمه صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از کشتی های غرق شده، ناو «اوچاکف» مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است که قرار بود به کشور دیگری فروخته شود، اما پس از ورود به دریای سیاه، غرق شد.
به همراه این ناو دو کشتی دیگر نیز غرق شده اند. محل غرق این کشتی ها در تنگه ای بوده که ناوهای اوکراینی با عبور از آن می توانستند وارد دریای سیاه شوند. با این کار روسیه به نوعی کریمه را به محاصره خود در آورده است.
در همین رابطه یکی از فرماندهان نیروی دریایی اوکراین گفت: درست است که با غرق شدن این سه کشتی ما امکان دسترسی به کریمه را نداریم اما تجهیزات خود را در «اودسا» مستقر می کنیم تا نیروهای روسی نتوانند این منطقه را اشغال کنند. لازم به ذکر است، نیروی دریایی اوکراین پایگاهی در بندر سواستوپل در کریمه، محل استقرار پایگاه دریایی روسیه، داشت اما این پایگاه هم چندی پیش توسط نیروهای حامی روسیه اشغال شده است.
کریمه شبه جزیره ای استراتژیک در دریای سیاه است که 60 سال قبل، خروشچف رهبر اوکراینی الاصل اتحاد جماهیر شوروی آن را به اوکراین بخشیده بود. این منطقه اکنون به کانون اصلی تنش میان غرب و روسیه تبدیل شده است.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =