۰ نفر
۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰

روزنامه السفیر سفر کاترین اشتون، مسئول ارشد مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران را دلیلی محکم بر موفقیت دیپلماسی لبخندی که ایران در برابر غرب در پیش گرفته است، دانست.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه لبنانی السفیر  سفر در تحلیلی از سفر کاترین اشتون، مسئول ارشد مذاکره کننده اتحادیه اروپا به تهران آن را دلیلی محکم بر موفقیت دیپلماسی لبخندی که ایران در برابر غرب در پیش گرفته ، دانست و نوشت خنده، کیمیای مشترک در ظاهر، تصاویر، حرکت‌ها و دیدارهای مقام‌های ایرانی با اروپایی‌ها است.

به نوشته این روزنامه این کیمیای تا کنون توانسته دستاوردهای بسیاری را به دنبال داشته باشد و گرمی‌ را به روابط ایرانی‌ها با اروپایی‌ها باز گرداند. تا آن جا که کاترین اشتون، بالاترین مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر کند. سفری که از سال 2008 تا کنون سابقه نداشته است.

روزنامه السفیر همچنین درباره دیدار ظریف با اشتون می‌نویسد که این دیدار که برنامه‌ریزی شده بود یک ساعته باشد تا دو ساعت به طول انجامید. پس از آن دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شدند، جمعی که برای نخستین بار از زمان بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 خبرنگار بی بی سی نیز در جمع خبرنگاران حاضر بود. در این کنفرانس خبری اشتون و وزیر امور خارجه ایران بر مهم بودن توافق ژنو تاکید کردند اما به این نکته نیز اشاره کردند که از آن مهم‌تر توافقی است که انتظار می‌رود با حمایت مردم ایران و جامعه جهانی به توافق نهایی ختم شود.

اشتون همچنین تصریح کرد که مذاکرات سختی در پیش داریم و هیچ تضمینی برای موفقیت‌آمیز بودن آنها قابل تصور نیست اما باید خود را برای رسیدن به توافق نهایی آماده کنیم. پس از این کنفرانس خبری محمد جواد ظریف به همراه میهمان اروپایی‌اش به خیابان پاستور در تهران رفتند تا در آن جا مسئول ارشد مذاکره کننده اروپایی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

26249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    12 4
    کاملا درست است دیپلماسی احمدی نژاد دیپلماسی اخم قهر بود نتیجه اش هم منزوی شدن ایران بود
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 3
    دنیا داره این تغییر رو در خارج این مرزها می بینه و اینجا هنوز خیلی ها چشمشون رو بستند و خیال ندارند باز کند!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    3 1
    فقط امیدواریم این رفت و امد ها اولا به حل مشکلات دو طرف منجر شود و از طرفی عزت ایران حفظ شود واقعا مردم در شرایط سختی زندگی میکنند و این تحریمها واقعا ........... ما یکبار زندگی میکنیم پس حق داریم که در اسایش و ارامش و عزت و سربلندی زندگی کنیم ولی الان با این شرایط سخت اقتصادی و مشکلات شب عیدی باید سبد گدایی از دولت بگیریم ایا حق ما این است ایا این شرایط اقتصادی و اجتماعی مطلوب است چرا هیچ کس واقعیتها جامعه را قبول نمیکند
  • مجی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 1
    مگه خاله بازیه یا اینکه ما غربیها رو ساده لوح فرض کردیم که به خاطر لبخند با ما خوب باشن اما اگه لبخند نزنیم با ما قهر کنن اونها تونستن امتیازاتی رو بگیرن و حتما منافعشون رو از دست ندادن که کمی روی خوش نشون میدن اگه نه (با تمام احترام به آقای ظریف) مگه آنجلا جولیه که با لبخندش براش غش کنن
  • رها A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    0 0
    کجا تاثیر داشته همین جند روز پیش قایق ماهیگیری ایرانی رو کشتی امریکایی بهش تیراندازی کرد قبلا کجا جرات این گستاخی رو داشتن یک قدم عقب نشینی ۱۰قدم دشمن بر می داره وجرات گستاخی پیدا میکنه حالا هی ظریف نیش وتا بناگوش باز کنه تا ببینیم چه نتیجه ای داره