۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
العرب: اخوان المسلمین با قطر مشکل دارند

حسین عبدالرحمن، یکی از بنیانگذاران جنبش "اخوان بدون خشونت" به روزنامه العرب گفت که روابط اخوان با قطر بحرانی است.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه العرب، در تحلیلی از مناسبات جنبش اخوان المسلمین با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد که آنها با قطر نیز مشکلات اساسی دارند.
این در حالی است که عربستان سعودی و امارات در اقدامی هماهنگ سفرای خود را از قطر به دلیل همکاری نزدیک این کشور با اخوان المسلمین فراخوانده اند. حسین عبدالرحمن، یکی از بنیانگذاران جنبش "اخوان بدون خشونت" و سخنگوی این جنبش به روزنامه العرب، چاپ لندن گفته است که روابط اخوان با قطر بحرانی است و دو طرف با یکدیگر اختلافات بسیاری دارند.

عبدالرحمن در این گفت‌وگو تاکید کرده است که دوحه سازمان بین المللی اخوان المسلمین را تهدید کرده است که اگر چارچوبی برای مصالحه با دولت مصر نیابد و با حکومت جدید با هدف آشتی وارد گفت‌وگو نشود از کمک‌های مالی خود به آن خواهد کاست. دولت قطر به طور غیر مستقیم نیز از شبکه الجزیره خواسته است که از حمله مستقیم به حکومت جدید مصر پرهیز کند.عبدالرحمین همچنین گفته است از منابع آگاه در داخل سازمان بین المللی اخوان خبر دارد که آنها در حال مطالعه راه‌های علمی برای واکنش به تصمیم اخیر عربستان در گنجاندن این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی هستند.

وی همچنین خبر داد که دولت عربستان در راستای فشار بر اخوان المسلمین در حال مطالعه برای وارد کردن جنبش حماس، شاخه فلسطینی جنبش اخوان المسلمین به فهرست گرو‌ه‌های تروریستی است. قرار است نشست سازمان بین المللی اخوان روز سه شنبه با دعوت مسئولان قطری برگزار شود و در آن درباره چگونگی اتخاذ تصمیمی در واکنش به تصمیم عربستان بحث و تبادل نظر شود.

عبدالرحمن همچنین گفت که انتظار می‌رود بعد از این نشست ترکیه، قطر و ایران نیز این اقدام عربستان را محکوم کنند. وی همچنین خبر از رایزنی‌های سازمان بین‌المللی اخوان با ترکیه، قطر و ایران برای اتخاذ تصمیمی واحد و بین‌المللی در رد این تصمیم عربستان داد.

26249

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =