القدس العربی: امیر کویت بحران قطر را بر درمان خود ترجیح داد

القدس العربی با انتشار تحلیلی نیمه کاره ماندن سفر درمانی امیر کویت به آمریکا را دلیلی بر اهمیت تنش پدید آمده میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دانست.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه القدس العربی،   نوشت شیخ صباح الاحمد، امیر کویت که به منظور درمان به ایالات متحده سفر کرده بود برای حل بحران پیش آمده در رابطه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر درمان خود را نیمه کاره رها کرد و به کشورش بازگشت.

وی که پس از انجام عمل جراحی دوران نقاهت خود را می‌گذراند در پی فرا خواندن سفرای کشورهای عربستان، امارات متحده عربی و بحرین از قطر تصمیم گرفت برای حل این مشکل فورا به کشورش بازگردد تا بتواند میان این کشورها با قطر میانجی‌گری کند. این در حالی است که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عربستانی نیز در پی دستوری که از سوی وزارت فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان صادر شده فعالیت‌های خود را در رسانه‌های عربستانی متوقف کرده‌اند.

به نوشته روزنامه قطری العرب صالح الشیحی و احمد بن راشد آل سعید در پی دستور وزارت اطلاع رسانی عربستان مبنی بر عدم فعالیت در روزنامه‌های قطری فعالیت خود را در این روزنامه متوقف کرده‌اند. امیر کویت در حالی تلاش دارد میان ابوظبی، ریاض و منامه با دوحه میانجی‌گری کند که اختلاف‌های درونی در داخل کویت بر سر فراخواندن سفیر این کشور از قطر نیز بالا گرفته است.

در حالی که انتظار می‌رفت کویت نیز به دلیل همان اتهام کشورهای عربی مذکور مبنی بر حمایت قطر از اخوان اقدام به فراخواندن سفیر خود کند، وزارت امور خارجه کویت از این کار خودداری کرده است. کویت تاکید کرده است که ترجیح می‌دهد برای حفظ موقعیت میانجی‌گری خود از انجام چنین کاری خودداری کند.

49262

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 2
    این که چیزی نیست درزمان تهاجم صدام به کویت وی خودشو خانواده اش را به ملت و خاک کویت ترجیح داد وفرار کرد .حالا توقع دارید برای قطر می آید اززیبایی خودش می گذرد .مگر او از امیر عبدا... وبقیه عربها چه کم دارد ؟