۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

مهر نوشت:

یک رسانه غربی از اختصاص 100 درصد آرای انتخابات پارلمانی به رهبر کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلویزیون دولتی کره شمالی امروز دوشنبه اعلام کرد که رهبر کره شمالی 100 درصد آرای انتخابات پارلمانی موسوم به مجمع عالی خلق را که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و اجباری بوده، از آن خود کرد.

بر این اساس تمام شرکت کندگان در این انتخابات به کیم نامزد حوزه رای گیری شماره 111 مونت پائکتو رای دادند و بدین ترتیب علاوه بر سمت فرمانده عالی نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون دفاع ملی، عضو پارلمان نیز به دیگر سمت های رهبر کره شمالی اضافه شد.

تلویزیون کره شمالی از این اقدام شرکت کنندگان به عنوان حمایت کامل مرم، اعتماد عمیق به رهبر کره شمالی و وفادارای کره ای ها به کیم جونگ اون یاد کرد و با اشاره به تشکیل جلسه پارلمان کره شمالی در سالی دو بار گزارش داد که نمایندگان در این نشست یک روزه درباره تصویب بودجه و یا قوانین ارائه شده از سوی حزب حاکم کارگر تصمیم می گیرند.

انتخابات روز گذشته اولین انتخاباتی است که تحت رهبری کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار شد و نخستین جلسه مجلس عالی خلق کره شمالی در ماه آینده میلادی تشکیل می شود. انتخابات قبلی در سال 2009 میلادی برگزار شده بود.

این انتخابات از ساعت 9 صبح (به وقت محلی) آغاز شد و مردم با لباسهای سنتی در حوزه های رای گیری گرد هم آمده و همچون فستیوال شروع به رقص و آواز کرده اند.

مجلس عالی خلق کره شمالی قدرت تصویب اصلاح یا وضع مکمل قوانین قانون اساسی، تعیین سیاست و بودجه کشور  را دارد. کیم جونگ اون از حوزه انتخاباتی که در نزدیکی مرز کره شمالی با چین قرار دارد در این انتخابات نامزد شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    47 3
    این یارو خودش رو مسخره کرده؟ مثلا میخواد مشروعیت کسب کنه با این حرکت؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    47 5
    دلقك،خودش را مسخره كرده،اين است انتخابات مطلوبه كمونيست ها!
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    73 4
    مرگ بر دیکتاتور از هر نوعیش!
  • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    16 0
    فردا قیامت چجوری میخوان جواب بدن خون مردم رو توشیشه کردن
  • حسین A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    14 0
    دیوانه است