فارس نوشت:

معاون نظارت مجلس جزئیات گزارش عملکرد نظارتی سه ماهه این معاونت را تشریح کرد و طی آن از ابلاغ با تاخیر سه قانون از سوی رئیس‌جمهور خبر داد.
حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به تشریح گزارش عملکرد سه ماهه اقدامات نظارتی خانه ملت پرداخت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص نیز که پنجمین محور گزارش معاونت نظارت است، گفت: در مدت سه ماهه یاد شده 12 تحقیق و تفحص جدید به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است؛ در مجموع در عمر 18 ماهه مجلس نهم تعداد 81 تقاضای تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.
او در تشریح وضعیت 81 تحقیق و تفحص مجلس نهم گفت: از این تعداد 41 تقاضا همچنان مفتوح و در جریان است، 9 پرونده نزد هیأت رئیسه است و 30 تحقیق و تفحص نیز مختومه شده است.
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی حضور وزرا و مسئولین اجرایی در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش را دیگر محور مهم در گزارش معاونت متبوعش عنوان کرد و گفت: در بازده زمانی این گزارش نمایندگان از این ابزار نظارتی استفاده نکردند.
او رسیدگی به شکایت مردم در کمیسیون اصل نود را دیگر محور مهم این گزارش عنوان کرد و گفت: کمیسیون اصل نود هزار و 174 فقره شکایت دریافت کرده که از این تعداد 539 جوابیه واصل شده و در 28 مورد نیز از شاکی و متشاکی برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت به عمل آمده است. مظفر در عین حال گفت که 196 شکایت در نوبت رسیدگی در کمیسیون اصل نود مجلس است.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =