فارس نوشت:

در طول سه ماهه گذشته رئیس‌جمهور بیشترین مخاطب تذکر از سوی نمایندگان مجلس بودند. گزارش عملکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی در سه ماهه سوم سال جاری منتشر شد. در این گزارش با اشاره به محورهای مختلف امور نظارتی معاونت نظارت مجلس نهم آمده است: در حوزه نظارت بر اصلاح و انتشار قوانین از مجموع 4 قانون ابلاغ شده در بازده زمانی فوق رئیس‌جمهور یک قانون را در مهلت قانونی 5 روزه و 3 قانون را با تاخیر ابلاغ نموده است.

همچنین در حوزه نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی آمده است پایش مصوبات دولت حکایت از آن دارد که هنوز آئین‌نامه‌های مربوط به تعداد زیادی از قوانین مصوب مجلس هشتم و نهم تصویب نشده است. همچنین از تعداد 83 آئین‌نامه مربوط به قانون برنامه پنجم توسعه تعداد 41 مورد تهیه نشده است. در حوزه تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور نمایندگان مجلس نهم از تاریخ 7 آذر ماه لغایت 6 اسفند ماه جمعا هزار و 213 مرتبه به وزرا و رئیس‌جمهور تذکر دادند که از آن میان رئیس‌جمهور مخاطب بیشترین تذکر و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مخاطب کمترین تذکر بودند.

در بازده زمانی این گزارش اعضای هیأت وزیران مخاطب 191 سؤال نمایندگان دوره نهم بودند که از این میان وزیر جهاد کشاورزی با 28 سؤال مخاطب بیشترین سال و وزیر دفاع مخاطب سؤال نبوده است.
همچنین در مدت فوق در مجموع 12 تقاضای تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

در تاریخ فوق تعداد هزار و 174 فقره شکایت در کمیسیون اصل نود ثبت و در جلسات کمیسیون و کمیته‌های چهارگانه رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    191 سوالش هم مربوط به جبهه پایداری همان وکیل الدوله های سابق هست !!