روزنامه مردمسالاری در یادداشتی خطاب به محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت:

 

آقای محمد رضاباهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در جلسه علنی مجلسخطاب به دولت گفت: «مجلس از دولت حمایت می‌کند به شرط اعتدال‌گرایی، خردگرایی وفراجناحی عمل کردن» ایشان همچنین دولت را از اقدامات شتاب‌زده ومیدان دادن به رادیکال‌های ساختارشکن بر حذر داشته است.

هر آن کس که اندکی با الفبای سیاست آشنا بوده و فعل و انفعالات کنونی عرصه سیاسی کشور چه از بعد سیاست خارجی و چه داخلی و اقتصاد و... را رصد نماید یقینا به مقصد و منظور ایشان پی خواهد برد. البته ذکر این نکته ضروریست که هدف نیت خوانی افراد نمی‌باشد بلکه نقد عملکرد طیف وگروهی از نمایندگان مجلسی است که آقای باهنر منتسب به آن بوده (اصولگرایان) که مشخص ومبرهن می‌نماید وفارغ از هرگونه تفسیر و توجیهی است. در شرایطی که کشور در آن قرارگرفته و مشکلات اقتصادی که از دولت قبلی به دولت فعلی به ارث رسیده سخن راندن از تعامل دو قوه مجریه ومقننه مشروط به رعایت اصل تفکیک قوابرای بهبود مسیر پیشرفت کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

بابررسی اجمالی ومنصفانه از عملکرد دولت تدبیروامید درآغاز راه بخوبی می‌توان دریافت که شرایط مورد نظر آقای باهنرطبق و‌عده‌ای که داده شده بود از جانب دولت رعایت شده و می‌شود ولی سؤالی که در اینجا به ذهن می‌رسد این است که خود مجلسیان وهمفکران نایب رئیس محترم نیزبه شروط اعلامی تاچه حدودی مقید بوده ودر عملکردشان پایبندی خود به تعامل مورد نظررانشان داده‌اند؟ یکی ازشروط اعلامی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی فراجناحی عمل کردن دولت اعلام شده است موضوعی که در دولت‌های نهم ودهم کاملا مغفول مانده و زیر پا نهاده شده بود وبه دلیل همسو بودن دولت و مجلس نه تنها هیچگاه مورد انتقاد آقای باهنر وهمکارانشان در مجلس قرار نگرفت بلکه دفاعی تمام قد مخصوصا در دوره اول دولت آقای احمدی‌نژاد از ایشان به عمل آمد. 

انتقاداتی که در باب فراجناحی بودن، آقای باهنر و هم‌مسلکانشان به دولت یازدهم وارد می‌کنند به این معناست که باید طبق تفکر و جناح ما عمل کنید تافراجناحی خوانده شوید وگرنه رادیکال و متهم به ساختارشکن بودن هستید! این گروه با هجمه‌ها و بکار بستن سیاست تفرقه‌اندازی می‌خواهند رئیس دولت به سمت اصلاح طلبان نرود و بر‌اساس تفکر اصولگرایان حرکت کند تا آنگاه فراجناحی خوانده شود

نحوه عملکرد مجلس نهم با دولت یازدهم در این مدت کوتاه سپری شده از عمر دولت نقیض اظهارات آقای باهنر را اثبات می‌کند زیرا به ضرس قاطع می‌توان گفت مجلس نهم نسبت به دولت آقای روحانی عملکرد فراجناحی وفرا حزبی مناسبی نداشته است. رویکردی که مجلس نسبت به دولت در پیش گرفته رویکرد قابل دفاعی نبوده و یقینا ملت نیز نمره خوبی به مجلس در چگونگی رفتارشان بادولت نخواهد داد. مجلس نهم با اینکه دردولت گذشته اقدامات فراقانونی زیادی صورت می‌گرفت که نیاز به نظارت وکنترل بیشتر مجلس داشت واکنش چندان مناسب و در خوری نشان نداد. البته از حق نباید گذشت بعضی مواقع از سوی برخی نمایندگان مستقل یا معتدل اعتراضاتی انجام می‌گرفت لیکن راه به جایی نمی‌بردپس جناب آقای باهنر باید گفت: «رطب خورده منع رطب چون کند؟»

در فراز دیگری نایب رئیس محترم مجلس به دولت از استفاده از افراد ساختارشکن و رادیکال هشدار داده وبرحذر داشته است. به نظر نگارنده از این بخش‌از سخنان این نماینده محترم تهران بوی بی‌مهری نسبت به نظام جمهوری اسلامی ودولت وکارگزاران خدوم آن احساس می‌شودزیراپس از سپری شدن 35سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود این همه دستگاههای عریض وطویل نظارتی، اطلاعاتی،امنیتی و... مگر در ساختار جمهوری اسلامی ایران افراد ساختارشکن وجود دارد که آقای باهنر نسبت به استفاده از آنها به دولت هشدار می‌دهد؟ به راستی جایگاه این افراد ساختارشکن کجاست؟

آقای باهنر که این همه حساسیت دارند که در جای خود امری ممدوح وستودنی است واز شخصی چون ایشان که از السابقون مجلس هستند انتظاری غیر از این نمی‌رود تا نسبت به سرنوشت کشور حساس باشند ولی این سوال نیز از ایشان وجود دارد چرا در دولت‌های نهم ودهم که برخی انتخابات وانتصابات غیر‌معمول انجام می‌گرفت که حتی بعضی از آنها واکنش بزرگان نظام رانیز درپی‌داشت اعتراضی نداشته وحتی چشم برحقایق نیز می‌بستند؟

البته لازم به ذکر است دولت مستقر تاکنون در تمامی انتخاب‌های خود از چینش وزرا و استانداران گرفته تا معاونین و... کاملانشان داده به عهد خود پایبند بوده و فراجناحی عمل کرده است‌. لذا به نظر می‌آیداین همه هیاهو، برای اهداف ومنظور خاصی دنبال می‌شود که آن هم مساله مهمی جز ترس، از دست دادن انتخابات مجلس دهم توسط اصولگرایان نیست.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    29 1
    آفرین همین است و بس چون قبلا ثابت کردند ، نیت و مقصودشان را .
  • محسن IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    6 5
    ماملت حوصله دعوای جناهها رانداریم بمامربوط نیست که هرروز افرادوابسته به این جناهها چه بهم دیگرمیگویند. دولت بایدفقط وفقط به اعتلای عملکرداقتصادی مملکت اقدام کندوراه آنهم شکوفاکردن تولید- صادرات - کشاورزی -توسعه حمل ونقل ریلی- وبه جریان انداختن دولت الکترونیک درتمام سازمانها بخصوص آنهابی که بااقتصادسروکاردارنداست درآنصورت دعوای جناهها خنثی میشود.
  • پوریا A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    61 2
    وای خدا چقدر با این جمله حال کردم: "دولت فراجناحی، یعنی دولتی که طبق نظر جناح شما عمل کند؟" آقایون یادشون رفته 8 سال تمام مدیران اصلاح طلب که هیچ تمام مدیران میانه رو خانه نشین کرده بودند، آقای ریس جمهور درست فرمودند: اونهایی که اتوبوسی اومدند اتوبوسی باید بروند (دوباره منتشر نکن خبرآنلاین باشه؟؟؟)
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    6 26
    نه استاد دولت فراجناحي يعني شما ،دولت راستگو يعني شما ،انتقاد پذير يعني شما ، تحمل نظر مخالف يعني شما ،تدبيييييييييير و اميييييييييييييد يعني شما عكس اينها هم كه معلومه دشمنان شما هستند، فقط اگه لطفا" يك تعريف از فراجناحي بفرماييد وبعد مصداق هاي عيني عمل شده توسط دولت محترم راستگويان را هم چند مورد مثال بزنيد...( خبر انلاين اين روهم پخش نكن تا معلوم بشه چقدر ازادي بيان داريد!!!!!!!)
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      2 11
      ای ول حرف دل خیلیها رو زدی