فارس نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: برگزاری همایش بین‌المللی «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» می‌تواند نقش وحدت بخش جمهوری اسلامی در دنیای اسلام را نشان دهد.

مرضیه افخم با اشاره به همایش بین‌المللی «نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی» اظهار کرد: در شرایط حاضر که مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی قدرت‌های جهانی را تهدید می‌کند، برگزاری چنین همایش‌هایی در پیش‌برد ترسیم وضعیت جدید قدرت‌های جهانی بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر پیام اسلام که صلح و برادری برای کشورهای جهان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که فضای ظلم و بی‌عدالتی در نقاط مختلف جهان وجود دارد، پیام صلح و دوستی اسلام از سوی کشورهای اسلامی می‌تواند بسیاری از چالش‌های جهان را برطرف کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان به توطئه‌های استکبار جهانی برای تفرقه در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشورهای مستکبر جهانی با مسلح کردن گروه‌های تندروی سلفی و تکفیری به دنبال تفرقه انداختن بین کشورهای اسلامی و مسلمانان هستند تا از این طریق از نقش اثرگذار این کشورها بکاهند و اجازه ندهند این کشورها پیشرفت کنند، بنابراین برگزاری چنین اجلاس‌هایی باعث همگرایی هر چه بیشتر جامعه اسلامی می‌شود.

افخم به نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت‌های مسلمان منطقه بار دیگر دیدند این امکان وجود دارد که کشوری بدون اتکا به قدرت‌های جهانی بتواند نقش مهمی را در معادلات جهانی ایفا کند و در کنار این ها پیام راستین اسلام واقعی را فریاد بزند.

وی بیداری اسلامی ملت‌های منطقه را ناشی از حرکت رو به رشد ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم منطقه با الگو گرفتن از حرکت مردم ما توانستند بیداری اسلامی را به وجود بیاورند و دیکتاتورهای وابسته کشورهای خود را مجبور به کناره‌گیری کنند و این نشان می‌دهد که ایران می‌تواند نقش خود در رهبری جهان اسلام بعد از ۳۵ سال حفظ کند.

سحنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان در خصوص تاثیر برگزاری چنین اجلاس‌هایی برای کشورمان هم گفت: در شرایط حاضر برگزاری چنین اجلاس‌هایی از سوی کشورمان نه تنها در شکل گرفتن هندسه جدیدی برای قدرت‌های جهانی موثر خواهد بود بلکه نقش وحدت بخش جمهوری اسلامی در دنیای اسلام را نیز نشان می‌دهد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =