عبدالرضا رحمانی فضلی چهارمین وزیر کابینه تدبیر و امید است که برای پاسخ به سوالات نمایندگان به صحن علنی مجلس می رود.

رضا الیاسی: عبدالرضا رحمانی فضلی از آن دسته از وزیرانی است که رفت و آمد زیادی به بهارستان دارد و به واسطه گستردگی حوزه فعالیت خود بارها از سوی نمایندگان مورد سوال قرار گرفته اند.

رحمانی فضلی که حدود 7 ماه قبل از ساختمان دیوان محاسبات کل کشور در ونک به وزارت کشور در خیابان فاطمی نقل مکان کرد تا به عنوان عضوی از کابینه دولت تدبیر و امید شناخته شود این روزها به عنوان یکی از وزیران پر کار و البته کمتر حاشیه دار مشهور است و بارها برای پاسخ به سوالات نمایندگان راهی بهارستان شده است.

حاشیه های فعالیت رحمانی فضلی در وزارت کشور در 7 ماه گذشته تا حدی بوده که نمایندگان بارها به دلیل انتصاب های وی در استانداری ها وی را به استیضاح تهدید کرده و به دنبال جمع آوری امضا برای این موضوع و حتی طرح سوال بوده اند.

اما در حالی که در روزهای پایانی سال قرار داریم نمایندگان مجلس جلسه های پایانی خود در سال 92 را سپری می کنند باز هم وزیر کشور به مجلس فراخوانده شده تا پاسخ گوی سوال های تعدادی از نمایندگان در مورد مسائل مختلف باشد.

وزیر کشور که هفته جاری حضور فعالی در مجلس خواهد داشت و در کمیسیون های مختلف به سوالات نمایندان پاسخ خواهد داد چهارمین وزیر کابینه یازدهم است که در صحن مجلس حضور یافته و پاسخگوی سوال نمایندگان است.

رحمانی فضلی هفته جاری در صحن مجلس پاسخ گوی سوالات ملی فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین از وزیر کشور درباره علت عدم توجه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به مشکلات رانندگان ایرانی در منطقه پرویزخان و علت عدم رعایت مفاد صورت جلسه  جلسه مبارزه قاچاق کالا و ارز توسط نیروی انتظامی خواهد بود.

سوال فتح الله حسینی از وزیر کشور 19 آذرماه در صحن علنی مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد و وزیر کشور باید 3 ماه پس از این اعلام وصول از میدان فاطمی به میدان بهارستان آمده و پاسخگوی نماینده قصر شیرین باشد.

این در شرایطی است که پیش از رحمانی فضلی علی طیب نیا وزیر اقتصاد، رضا فرجی دانا وزیر علوم و علی جنتی وزیر فرهنگ در صحن علنی مجلس حاضر شده و نمایندگان از پاسخ های آنها قانع نشده اند و تا کنون وزرای دولت 3 کارت زرد از نمایندگان ملت دریافت کرده اند.

در شرایطی که رحمانی فضلی نتواند در صحن علنی مجلس نماینده قصر شیرین را قانع کند نمایندگان برای ارائه کارت زرد به وزیر کشور رای گیری می کنند و در صورتی که نمایندگان به این موضوع رای بدهند وزیر کشور چهارمین وزیر کارت زرد گرفته کابینه تدبیر و امید در 7 ماه گذشته خواهد بود.

اما وزیر کشور علاوه بر حضور در صحن علنی مجلس برای پاسخ به سوال نماینده قصر شیرین باید به کمیسیون های شوراها و امور داخلی، عمران و فرهنگی رفته و به سوال تعدادی از نمایندگان پاسخ دهد.

وزیر کشور عصر روز سه شنبه در کمیسیون شوراها و امور داخلی به سوالات علی ایرانپور، یعقوب جدگال، سیدناصر موسوی‌لارگانی، غلامرضا اسدالهی، مصطفی افضلی‌فرد، احمد شوهانی و موسی‌الرضا ثروتی پاسخ می دهد.

وزیر کشور همچنین پس از حضور در کمیسیون شوراها به کمیسیون عمران رفته و به سوالات نجف‌نژاد نماینده بابلسر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و حمیدرضا پشنگ نماینده خاش و میرجاوه پاسخ می دهد.

رحمانی فضلی همچنین عصر سه شنبه در کمیسیون فرهنگی پاسخگوی سوالات سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و علی مطهری نماینده تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر خواهد بود.

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    13 1
    نمایندهها بااین کارا ها تیر خلاص به خودتون می زنید
  • علی اصغر A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    19 1
    این کارتهای زرد که نمایندگان اینروزها بصورت فله ای از ان استفاده میکنند در سالهای 84 تا ابتدای 92 هنوز چاپ نشده بود یا ... ؟!!!!!
  • بی نام DE ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    9 1
    اینقدر که به پر و پای دولت میپیچند مشخصه که باهاش مشکل دارن نمایندها مجلس و خیلی ها
  • صباغی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    7 1
    این نمایندگان دیگه دارند روی اعصاب مردم راه می روند . و واقعا این جماعت در کارهایشان فقط خدمت به خلق وجود ندارد
  • بی نام DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    8 1
    کارت زرد مردم هم در انتخابات مجلس داده خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    7 1
    عجیبه که مجلس محترم در دولت قبل خیلی از این کارها نمی کردن
  • کارت IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    8 1
    نوبت ماهم میشه که یه روز مجلسی ها کارت قرمــــــــــــز بدیم.......
  • ایرانی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    7 1
    من موندم این آقایون مجلسی پارسال کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا یکم .... داشته باشید بابا 6ماه نشده همه وزیرارو کشوندن مجلس اونوقت قبلیا هرکاری میخواستن میکردنو آب از آب تکون نمیخورد
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    6 1
    کارت قرمز ما برای نمایندگان تو جیبمونه ...ایشالا سال 94
  • محمد A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    6 1
    این نماینده ها در دولت گذشته کجا بودند؟؟؟چرا در این زمان برای ملت دایه بهتر از مادر شده اند . ملت بزرگ ایران در انتخابات بعدی به این بی انصافی ها پاسخ مناسب را خواهد داد
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    4 1
    نیروی انتظامی همون نیروی انتظامیه و جاده ومفاد جلسه همون. فقط این نماینده چرا این سوالها رو از وزیر دولت فاخر قبلی نمی پرسدن خودش جایه سواله؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    6 7
    دم نماینده های ملت گرم. خیلی خوشحال شدم. انگ احمدینژادی بودن نزنید ها. اما از رحمانی فضلی بیزارم. خیلی پشت فمینیست ها در آمده
  • سهراب IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    4 0
    این قدر کارت زرد بدهید تا به قول محمود جون .........
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    4 0
    از بي كاري كارت ميدن
  • آرش A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    8 1
    این نمایندگان دلشان برای احمدی نژاد تنگ شده... من میدونم... اینا همش علامت دلتنگیه
  • نارسونك A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    3 2
    متاسفم برات خبر انلاين. ديگه هيچوقت براي خبرهات نظر نخواهم داد چراكه خيلي بي انصاف و نقد ناژذير هستي. متاسفم كه تا حالا وقتمو براي خوندن اخبار سايت شما مي گذاشتم. اينقدر بايد بر عليه تون تبليغ بكنم تا بفهميد رسالت رسانه چيه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    5 2
    زمان آقاي احمدي نژاد اين كارت زردا كجا بود؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    2 4
    اين بنده خدا کي وقت داره به کارهاي وزارتخانه و مبارزه با موادمخدر برسه؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    1 0
    سلام جناب آقای رحمانی فضلی همانطور که نماینده چهارمحال خدمتتان فرمودند مقرر شده بود بخشداری کیار شرقی و بخشداری فرخشهر همزمان افتتاح گردند اما بخشداری فرخشهر ابلاغ شد اما بخشداری کیار شرقی پس از گذشت 7 ماه از دولت یازدهم هنوز ابلاغ نشده است لطفا دستور فرمایید سریعتر ابلاغ گردد با تشکر خانواده شهدای کیار شرقی