ایرنا نوشت:

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که سفر خانم اشتون به ایران می تواند در دستیابی به اهداف توافق ژنو تاثیرگذار باشد و فضا را تلطیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین سبحانی نیا» در مورد اهمیت سفر کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، گفت: با توجه به توافق ژنو و رفت و آمدهای متقابل، سفر خانم اشتون به ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او گفت: گفت وگو هایی که در سفر خانم اشتون به ایران صورت می گیرد، می تواند دیدگاه های طرف ایرانی را در مورد توافق ژنو و همچنین دیدگاه های طرف مقابل را به ما منتقل کند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: سفر خانم اشتون به ایران می تواند در دستیابی سریع تر به اهداف توافق ژنو موثر باشد.این سفر می تواند برای عملیاتی شدن توافق ژنو در زمان باقی مانده از مرحله اول این توافق، موثر باشد.

سبحانی نیا در مورد دیدار فردای اشتون با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این دیدار آقای لاریجانی به خطوط قرمز ایران اشاره کرده و انتظارات جمهوری اسلامی ایران از طرف مقابل را بیان می کند.

او گفت: انتظار ایران از طرف مقابل این است که با صداقت در گفتار و عمل و پرهیز از سیاسی کاری عمل کند.

سبحانی نیا همچنین در مورد طرح جمعی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: بعید می دانم طرح استیضاح علی اصغر فانی در مجلس مطرح شود. هنوز این طرح استیضاح به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

 


23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =