ایسنا نوشت:

یک هواپیمای لبنانی که روز پنجشنبه عازم بغداد بود مجبور شد پس از ۲۰ دقیقه به بیروت بازگردد تا پسر وزیر عراقی را هم سوار کند. مقام‌های عراقی تهدید کرده بودند که اگر این فرد سوار هواپیما نباشد، اجازه فرود نمی‌دهند!

یک هواپیمای مسافربری شرکت میدل ایست ایرلاین لبنان که روز پنجشنبه بیروت را به مقصد بغداد ترک کرد، مجبور شد ۲۰ دقیقه بعد به فرودگاه مبدا برگردد تا پسر وزیر راه و ترابری عراق که به موقع به فرودگاه نرسیده بود را هم سوار کند.

به گفته مسئولان میدل ایست ایرلاین، مقام‌های امورپروازی عراق تهدید کردند که اگر پسر وزیر در هواپیما نباشد، اجازه فرود آن در بغداد را نخواهند داد. وزارت دفاع عراق این ادعای شرکت لبنانی را تکذیب کرده است.

بنا به گفته سخنگوی میدل ایست ایرلاین، روز پنجشنبه دو مسافر یک هواپیمای این شرکت که عازم بغداد بود به رغم صدا زدن آنها در بلندگوی فرودگاه در هوایپما حاضر نشدند و هواپیما نهایتا پس ازچند دقیقه تاخیر پرواز خود را شروع کرد. اما پس از ۲۰ دقیقه، دفتر این شرکت هواپیمایی در بغداد به مسئولان آن در بیروت اطلاع می‌دهد که مقام‌های عراقی تهدید کرده‌اند که اگر پسر وزیر در هواپیما نباشد، به آن اجازه فرود در بغداد نخواهند داد.

به گزارش دویچه وله، به این ترتیب به هواپیما دستور بازگشت داده می‌شود تا پسر وزیر را هم سوار کند. مسئولان میدل ایست ایرلاین بعداَ نزد مقام‌های عراقی شکایت کرده‌اند که این بازگشت نه تنها برنامه‌های پروازی فرودگاه بیروت را به‌هم ریخته، بلکه موجب خسارت مالی هم شده است. نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق گفته است که این اقدام بی‌پیامد نخواهد ماند و مقام‌هایی که در دولت وی مسبب آن بوده‌اند باید برکنار شوند و مورد مواخذه قرار گیرند.

وزارت دفاع بغداد که مسئولیت امور پروازی در این کشور را به عهده دارد با رد ادعای میدل ایست ایرلاین مدعی شده است که بازگشت هواپیما به بیروت ارتباطی با تاخیر پسر وزیر راه و ترابری نداشته، بلکه قبلا به میدل ایست ایرلاین خبر داده شده بوده که فرودگاه بغداد به دلیل برخی تعمیرات فنی قادر به پذیرش هوایپما در ساعت مقرر نیست و این امر باعث بازگشت هواپیما به بیروت شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    4 1
    بابا راست میگند بنده خدا ها!اینا بدون هماهنگی پرواز کردند!باید قبلش می پرسیدند که فرودگاتون آمادست بعدش پرواز می کردند! حالا اتفاقی پسر وزیر هم جا مونده و با این اتفاق مبارک به هواپیماش میرسه که دیگه سفسطه بازی نداره! انقدر بد بین نباشید عزیزان!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    4 0
    سیستم قجری