ملاقات وهم و هراس و دلهره‌ در برکه​های باد

آنچه در این مجموعه داستان بیشتر به چشم می‌خورد فراروی مرزهای واقعیتی است که نویسنده آنرا نسبی می‌داند و سفر به دنیاهای ناشناخته‌ متعدد و محتمل از نظر تخیل، فلسفه و علم.

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان کوتاه «برکه‌های باد» نوشته رضا جولایی نویسنده شناخته شده کشورمان، در 240 صفحه از سوی نشر آموت روانه بازار کتاب شد

بیشتر داستانهای این مجموعه همچون داستانهای دیگر جولایی در فضایی وهم آلود و اضطراب‌آور می‌گذرد؛ وهم و هراس و دلهره‌ای که سهم مقدر انسان روزگار ماست و دهشتی که بر آنها سایه افکنده رنگی جدید به داستان‌های او می‌بخشد.

بنابراین گزارش، در بخشی از داستان «برکه​های باد» می​خوانیم:

«تمام هفته باران بارید. از زمین و زمان آب می‌چکید. باغچه‌ها شده بود باتلاق. حوض پر شده بود از گل و خزه و قورباغه‌هایی که معلوم نبود از کجا آمده‌اند. از پدربزرگ هیچ خبری نبود تا نیمه شب هشتم که باز از خواب بیدار شدم و باز مادربزرگ را دیدم که با چهره‌ای نگران با کسی سخن می‌گفت. نوری آبی اتاق را پر کرده بود. به طرفی چرخیدم که مادربزرگ رویش به آن سمت بود. پدربزرگ روی صندلی نشسته بود. سر و صورتش زخمی بود و عینکش شکسته و یک آستین کتش پاره.
گفتم: نگفتم آهسته حرف بزن بچه بیدار می‌شود.
و رو به من گفت: لاله‌ شب عروسی‌مان است. زمان شاه صاحبقران. حالا بخواب باباجان.
گفتم: چرا سر و صورتت زخمی شده؟ آقاجان.
سرفه‌ای کرد و گفت: پذیرایی قزاق‌هاست ...»

از رضا جولایی، برنده لوح زرین و گواهی افتخار بهترین مجموعه داستان بعد از انقلاب (برای کتاب: جامه به خوناب)، برنده تندیس زرین جایزه ادبی یلدا (برای کتاب: باران‌های سبز) و برنده جایزه جشنواره‌ی ادبی اصفهان - برنده جایزه تقدیری مهرگان و نامزد جایزه منتقدان مطبوعات (برای رمان: سیماب و کیمیای جان) این آثار منتشر شده است: حکایت سلسله پشت کمانان (رمان) - تالار طربخانه (مجموعه داستان) - شب ظلمانی یلدا (رمان) - حدیث دردکشان (داستان بلند) - سوءقصد به ذات همایونی (رمان) - جاودانگان (داستان بلند) و نسترن‌های صورتی (مجموعه داستان).


مجموعه داستان «برکه‌های باد» با قیمت 11هزار تومان منتشرشده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =