۰ نفر
۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

ایرنا نوشت:

رسانه های لبنانی از پیروزی های مستمر ارتش سوریه و فروپاشی جبهه مخالفان مسلح در ریف حمص، دیرالزور، یبرود و حلب خبر داده و تاکید کردند که تکفیری های تروریست با رها کردن کشته ها و زخمی ها از صحنه نبرد فرار می کنند.
 روزنامه لبنانی « الاخبار» در شماره روز جمعه خود نوشت که ارتش سوریه با پیشروی در شهرک الزاره در ریف حمص و در یک درگیری شدید با مخالفان مسلح، دهها مسلح را که در میان آنها چند لبنانی بودند، کشته است.

الاخبار به نقل ازمنابع نظامی سوری با اشاره به موفقیت های ارتش سوریه در سیطره بر نقاط راهبردی منطقه افزود: اتاق جنگ مخالفان مسلح در مرکز روستای الترکمانیه ریف حمص بدنبال یک حمله هوایی کاملا منهدم شد و عناصر مسلح در حال فرار به سوی روستای الحصن هستند.

در این منطقه 17 نظامی سوری از جمله 5 افسر که قبلا از ارتش سوریه جدا شده بودند، خود را تسلیم کرده اند.

در درگیری های ریف تلکلخ بعداز کشته شدن رییس دادگاه شرعی گروه های تروریستی تکفیری مستقر درمنطقه که یک تونسی بود، 40 عنصر مسلح خود را به نیروهای ارتش سوریه تسلیم کرده اند.

یک پایگاه اجتماعی وابسته به مخالفان مسلح در فیسبوک خبری فوری از منطقه حمص منتشر کرده که از حمله بزرگ نیروهای مردمی ( الشبیحه ) با پوشش آتش گسترده خبرداده و نوشته است که تعداد کشته ها تاکنون از مرز دهها تن گذشته است.

پایگاه اجتماعی « طرابلسیه» حامی مخالفان مسلح نظام سوریه نیز از کشته شدن دهها تبعه لبنانی در نبردهای دیروز( پنجشنبه ) سوریه خبر داده است.

الاخبار در ادامه گزارش خود نوشت که در استان ریف دمشق نیز پیشروی ارتش سوریه به سوی شهر یبرود بویژه باشگاه و منطقه صنعتی آن سرعت بیشتری گرفته و مزارع و شهر ریما در کنترل کامل نظامیان سوری در آمده است.

عناصرمسلح در این منطقه نیز دهها کشته که اغلب تبعه افغانستان هستند، برجای گذاشته و فرار کرده اند و همزمان ارتش سوریه به بلندی های « مجمع القطری» مشرف بر شهر یبرود رسیده و مستقر شده اند.

در ریف درعا جنوب دمشق ، حمله هوایی ارتش سوریه به هلاکت دهها عضو گروه تروریستی تکفیری (جبهه النصره)منجر و یک مقر آنها و دو خودرو حامل مسلسل نابود شده است.

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی از منطقه زندان مرکزی حلب هم نوشت که بیشر از 20 عنصر مسلح در یک کمین گرفتارشده و به هلاکت رسیده اند در حالی که قصد داشتند از ساختمانی خود را به نزدیک زندان برسانند.

** حلب در آستانه بازپس گیری کامل

روزنامه الجمهوریه نیز به نقل از یک منبع میدانی تاکید کرد که وضعیت نظامی مخالفان در شمال سوریه بویژه حلب بشدت بحرانی است و این شهر در آستانه بازپس گیری کامل توسط نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه جنگنده های ارتش سوریه در هفته گذشته به دلیل وضعیت نامناسب جوی، مواضع عناصر مسلح و مخالفان را در شهر حلب بمباران نکرده اند، افزود: این وضعیت موجب کندی پیشرفت نیروهای ارتش سوریه و آزادی کامل حلب شد اما محاصره کامل این شهر در حال تکمیل است.

الجمهوریه اضافه کرد: بازپس گیری کامل حلب نیز هنوز این امکان را برای نظام سوریه به منظور ایجاد یک منطقه یکپارچه فراهم نمی کند زیرا این منطقه به شبه جزایری تحت سیطره گروه های مختلف تبدیل شده و آزادی آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    21 8
    اقااين حلب چندبارتوسط ارتش سوريه پاكسازي ميشه؟؟ارتش سوريه چقدرداره پيشروي ميكنه؟؟زمينهاي مربوط به اين پيشروي هاروكي ازدست داده؟؟؟مشكل جاي ديگست...
  • هلیا IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    18 15
    سه سال ازگاره داریم از این جوکها میشنویم و میخندیم !!!!!
    • بی نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
      7 6
      نه دیگه ایندفعه قول میدم
    • حامد A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
      5 4
      شما خیلی شادی که به کشته شدن آدمها میخندی ها!