مهر نوشت:

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابرقدرت‌های دنیا همواره در پی کسب دانش نوین و فروش آن به جهانیان هستند، گفت: قدرت اقتصادی محصول فناوری‌های نوین است و می‌توان گفت همه قدرت‌های دنیا از جمله رسانه‌ای، تبلیغاتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی نظامی متاثر از این فضا است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌‌فرد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی علامه حلی استان اصفهان اظهار داشت: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم عصر ویژه‌ای است که با زمان های گذشته متفاوت است به گونه‌ای که هر ساعت نسبت به ساعت پیش دگرگونی در علوم مختلف و در عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و موارد دیگر شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی محصول فناوری‌های نوین است، افزود: می‌توان گفت همه قدرت‌های دنیا از جمله رسانه‌ای، تبلیغاتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی نظامی متاثر از این فضا است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دستیابی با اشاره به اینکه دستیابی فناوری‌های برتر از طریق پژوهش و تحقیق در ماندگاری، پیشرفت و یا تقویت بنیان و بنگاه‌های اقتصادی موثر است، بیان داشت: ابرقدرت‌های جهانی می‌کوشند تا با به دست آوردن دانش‌های نوین بر دنیا تسلط پیدا کنند و در زمان لزوم نیز دانش خود را می‌فروشند.

وی ادامه داد: مستکبران دنیا از دانش و فناوری‌های نوین در راستای زورگویی علیه ملت‌ها استفاده می‌کنند و این نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشیم که برای اینکه ما نیز بتوانیم با دنیا پیش برویم و در برابر ابرقدرت‌های دنیا بایستیم باید برای تقویت بنیه علمی کشور در تمام رده‌های مختلف از طریق تحقیق و پژوهش‌های نوین بکوشیم.

معارف دینی باید منطبق بر فطرت بشریت باشد

حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به وظیفه ویژه روحانیون و طلاب در این زمینه تصریح کرد: اگر مفاهیم دینی از منابع اسلامی استخراج شود و با شیوه‌های صحیح و منطبق بر فطرت و حیات، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بشر ارائه شود به یقین تاثیر ویژه‌ای از این مفاهیم بر مردم شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هدف علمای دین همواره انتشار فرهنگ ناب اسلامی بوده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در این عرصه گام‌هایی موثر در ایجاد حکومت دینی و نشان دادن عدم جدایی دین از سیاست برداشته است.

لزوم استخراج معارف ناب دینی توسط پژوهشگران حوزوی

وی ادامه داد: لازم است پژوهشگران حوزه معارف دینی برای نشر بهتر دین با تیزبینی و اجتهاد ، معارف دین را به شکلی مناسب استخراج کنند و برای در اختیار قرار دادن آن به بشریت از شیوه های نوین منطبق بر دنیا امروز استفاده کنند.

 

23503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =