ایرنا نوشت:

محمد احمدیان معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی کشورمان با سرگئی کریینکو رئیس شرکت دولتی روس اتم در مسکو دیدار و دو طرف بر ضرورت ادامه همکاری‌های دوجانبه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کردند.

احمدیان روز پنجشنبه در این دیدار پیام علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را به کریینکو ابلاغ کرد.

در این دیدار که مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز حضور داشت، طرفین از پیشرفت و راه اندازی واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر ابراز خرسندی کردند.

طرفین در این دیدار همچنین درخصوص احداث واحدهای جدید در سایت هسته‌ای بوشهر و توسعه همکاری‌های فیمابین در صنعت هسته‌ای گفتگو کردند.

کریینکو رئیس شرکت روس اتم در این دیدار ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی صلح آمیز هسته‌ای، اراده روسیه برای تقویت و توسعه همکاری‌ها در این زمینه را اعلام کرد.

ایران و روسیه همکاری گسترده‌ای در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای دارند که ساخت و تکمیل واحد نخست نیروگاه هسته‌ای بوشهر با ظرفیت تولید سالانه یک هزار مگاوات برق از جمله مصادیق آن است.

دو کشور همچنین در زمینه تولید و مبادله ایزوتوپ‌های پزشکی هسته‌ای با همدیگر همکاری دارند.

مقام‌های ارشد ایران و روس بارها بر ضرورت ادامه همکاری‌های هسته‌ای دو کشور تاکید کرده‌اند که تلاش برای ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر از آن جمله است.

مقام‌های سازمان انرژی اتمی کشورمان پیش از این اعلام کرده‌اند که در حال رایزنی با مقام‌های روس برای ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر می‌باشند و مقام های روس نیز آن را تایید کرده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =