ایرنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از راهکارهای پیشرفت کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خواستار توجه جدی قوای سه‌گانه به تاکیدات رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

محسن رضایی روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: جدی گرفتن موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی قوای سه گانه و مردم باعث می‌شود تا در خیز بلند اقتصادی موفق شویم.

وی درباره تحقق راهکارهای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: بسیاری از راهکارها در درون سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی آمده و این سیاست‌ها ترکیبی از سیاست‌ها و ارائه راهکارهای کلان کشور است.

دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام تاکید کرد: باید نوعی بسیج شدن در منابع انسانی، منابع علمی، فناوری و سرمایه‌های ملی که در اختیار مردم و دولت است صورت گیرد.

رضایی خاطر نشان کرد: توجه به توسعه کارآفرینی، تصمیم‌گیری‌های یکپارچه، پرهیز از تفرق در تصمیم‌گیری‌ها، و توجه به صرفه جویی از دیگر راهکارهای پیشرفت در عرصه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: با صرفه جویی می‌توان بدون فروش نفت هم زندگی کرد و حتی دو برابر جمعیت فعلی را اداره کرد.

این کارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی در ادامه به دستاوردهای کسب شده در سال‌های تحریم اشاره کرد و گفت: سختی‌ها و تحمل تحریم‌ها دستاوردهایی را برای کشور ما فراهم آورده است و پیشرفت در عرصه کشاورزی، خود اتکایی و شناخت خود از جمله آن نتایج مثبت است.

به گفته رضایی، هیچ ملتی سعادت را بدون عبور از سختی‌ها بدست نمی‌آورد و سختی‌ها باعث دستاوردهای ثمر بخشی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی برشکل‌گیری حماسه اقتصادی در سال ۹۲ نیز گفت: حماسه اقتصادی شروع شده و در این باره به آینده امیدوار هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: سرآغاز حماسه اقتصادی ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بوده است و این مهم اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی اضافه کرد: شعار هر سال از سوی رهبری به معنای آن نیست که حتما آن برنامه و راهکار در سال ذکر شده به اتمام برسد بلکه این شعارها به معنای شروعی برای یک عملکرد بزرگ است.

رضایی گفت: حماسه اقتصادی و توجه به آن شروع شده و امیدواریم که این مهم در سال‌های آینده نز شکل بگیرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =