ایسنا نوشت:

وزیر کشور گفت: ستاد نظارت بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در وزارت کشور تشکیل داده‌ایم تا در استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط، مسائل آن را به صورت ۲۴ ساعته رصد کنند و به مردم پاسخگو باشند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره) که در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از مباحث امنیتی است گفت: وزارت کشور با تحلیلی که از وضعیت کنونی کشور داشته در زمینه امنیتی مشکلی نخواهیم داشت و نهایت مشارکت مردم را در اجرای این برنامه خواهیم داشت.

وی از تشکیل ستاد نظارت بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در وزارت کشور خبرداد و افزود: با ایجاد هماهنگی و ایجاد این ستاد، امیدواریم مرحله هدفمندی یارانه‌ها را پشت سر بگذاریم و منابع را به سمت تولید هدایت کرده و گامی را برای تأمین امنیت قضایی و سلامت مردم برداریم.

وزیر کشور ادامه داد: اجرای این برنامه در نهایت منجر به این خواهد شد که در حوزه تولید، حمایت خوبی را داشته باشیم و بخش صنعتی و کشاورزی نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باعث صرفه‌جویی در شرایط مصرف فرآورده‌ها خواهد شد و کمک به کاهش مصرف در سطح جامعه می‌کند در نتیجه به طور کلی وضعیت محیط زیست و سلامت بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این مجموعه اهداف قبلاً اجرا نشد و در تولید و سلامت بهره آن را ندیده‌ایم اضافه کرد: از محل درآمد این فرآورده‌ها ضمن حمایت از طبقات پایین جامعه، سلامت را برای همه اقشار جامعه تأمین خواهیم کرد و از تولید نیز حمایت خواهد شد.

ورود کمیته امداد به درمان و اشتغال معتادان کشور از سال ۹۳

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مقرر شده کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه درمان و اشتغال معتادان و خانواده‌های آن‌ها از سال آینده در سطح وسیعی ورود پیدا کند گفت: ستاد نیز حمایت‌های سیاسی را نسبت به این موضوع خواهد داشت.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از سیاست‌های مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در این راستا هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد عضو رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد گزارش عملکرد کمیته امداد در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه و مقرر شد برای سال آینده کمیته امداد در حوزه‌های پیشگیری، درمان و صیانت از معتادان و خانواده‌های آن‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: براساس تفاهمی که در این جلسه صورت گرفت مقرر شد مسئولیت بیشتری بر عهده کمیته امداد قرار بگیرد و این دستگاه از سال آینده در سطح وسیعی از حوزه درمان و اشتغال معتادان وارد شده و وظایف بیشتری برعهده بگیرد.

رحمانی فضلی ادامه داد: کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته امداد جلسه‌ای را برگزار کردند و طی آن ظرفیت‌ها و برنامه‌ها بررسی شد و تفاهم‌نامه‌ای نیز برای حمایت از معتادان به امضا رسید لذا کمیته امداد در حوزه مستمندان و تحت پوشش این افراد، مسئولیت اصلی خود را انجام داده و فراتر از حمایت‌های مادی، این افراد را حمایت خواهد کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کمیته امداد در حوزه حمایت از معتادان و خانواده‌های آنها ورود همه‌جانبه خواهد داشت و با حمایت‌های سیاسی تلاش خواهیم کرد در دولت و مجلس قوانینی را تصویب کنیم تا از کمیته امداد حمایت شود.

رحمانی فضلی این نکته را نیز یادآور شد که کمیته امداد از نظر گزارش عملکرد و نگاه جامعه مظلوم است در حالی که با هزینه‌های بالا و اعتبارات کم فعالیت می‌کند.

تشکیل کارگروهی برای حمایت از اشتغال مددجویان

حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام(ره)، نیز در این جلسه گفت: کارگروهی با هماهنگی استانداران و فرمانداران برای حمایت از اشتغال مددجویان تشکیل شده که برنامه کاربردی آن تهیه شده است و در این رابطه از حمایت وزارت کشور برخوردار خواهیم بود

وی افزود: وزارت کشور ظرفیت زیادی دارد که به جنبه‌های سیاسی آن بیشتر نگاه می‌شود اما در حوزه‌های اجتماعی تکالیف بزرگی بر عهده آن قرار دارد که می‌توان در این زمینه کارهای مشترک زیادی انجام داد.

انواری تصریح کرد: کمیته امداد با دو دهک پایین جامعه سروکار دارد که اگر بتوانیم مشکلات را در حوزه این دهک‌ها حل کنیم، در حوزه‌های دیگر نیز دولت پیشرفت خواهد کرد همچنین در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بزهکاری در محدوده‌ای که جزء مخاطبان ما هستند سرمایه‌گذاری می‌کنیم اما به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستیم.

سرپرست کمیته امداد امام(ره) اظهار کرد: استانداران و بخشداران در سراسر کشور باید در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی با ما همکاری کنند البته در حوزه اشتغال بیشترین همکاری را با استانداری‌ها داشته‌ایم.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای کمک به وضعیت اشتغال مددجویان همچنین گفت: برنامه کاربردی اشتغال مددجویان تهیه شده و از حمایت وزارت کشور برخوردار خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =