تسنیم نوشت:

وزیر دفاع روسیه انتشار عکس های تجهیزات نظامی روسی در کریمه را توطئه خواند.
به گزارش  ریانووستی  "سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه انتشار عکس های تجهیزات نظامی روسی در کریمه را توطئه خواند.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: "البته این یک توطئه است". سرگی شویگو با اشاره به ویدئوهایی که گفته می‌شود نظامیان نشان داده شده در این ویدیوها، نیروهای ارتش روسیه هستند گفت: "این کاملا دروغ و بی اساس است".

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه روز شنبه گذشته درخواست استفاده از نیروهای مسلح روسیه درخاک  اوکراین را برای دفاع از اتباع روسیه در جمهوری خودمختار کریمه و تامین امنیت ناوگان روسیه در دریای سیاه، به شورای فدراسیون تقدیم کرد و شورای فدراسیون، مجلس سنای پارلمان روسیه درخواست رییس جمهور را بررسی کرده و ورود گروه نظامی محدود روسیه به کریمه را تا عادی سازی اوضاع اجتماعی ـ سیاسی دراوکراین امکان پذیردانست

در همین حال بعدا پوتین اعلام کرد، فعلا ضرورتی برای استفاده از ارتش روسیه در اوکراین وجود ندارد اما در صورت آغاز بی قانونی در نواحی شرقی این کشور  همچون کییف ،  مسکو حق استفاده از تمام ابزارهای موجود برای دفاع از شهروندان اوکراینی را برای خود محفوظ نگاه می دارد.

لازم به یادآوری است که روز 22 فوریه دولت طرفدار روسیه در کییف ساقط شد. نمایندگان دولت و اپوزیسیون اوکراین پس از انجام مذاکرات که با حضور وزیران خارجه فرانسه، آلمان و لهستان برگزار شد، روز 21 فوریه توافقنامه حل و فصل درگیری را امضا کردند اما با این حال پارلمان اوکراین بر اثر فشار اپوزیسیون روز 22 فوریه "ویکتور یانوکوویچ" رییس جمهور این کشور را از سمت خود برکنار کرد.

به دنبال این رویدادها پارلمان جمهوری خود مختار کریمه اوکراین پنج شنبه هفته گذشته با اکثریت مطلق آرای نمایندگان خود تصمیم گرفت  همه پرسی در خصوص گسترش اختیارات مقامات این جمهوری را برگزار کند. در این همه پرسی از رای دهندگان سوال خواهد شد که آیا با داشتن حق تعیین سرنوشت کریمه در ترکیب اوکراین بر اساس قراردادها و توافقنامه ها موافق هستند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =