۰ نفر
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵

برای اولین بارمشاوران جوان ریاست جمهوری در اسفند ماه ۱۳۸۴ پایه‌گذاری شد قرار بود این مشاوران جوان روحیه نشاط، پویایی و نوگرایی وزمینه ایجاد تحول در نظام مدیریتی کشور را فراهم‌کنند.

مریم صدر:اگرچه که کلی مصوبه برای این گروه تصویب شد و همایش و تجلیل برگزارشد اما درنهایت مشاوران جوان ریاست جمهوری در دولت نهم و دهم کاری از پیش نبردند .
مشاوران جوان که بعضا از اعضای یک تشکل در دانشگاه‌ها بودند به وزارتخانه ها و سازمانهای دولتی راه یافتند و با برگزاری جلساتی حضور خود را نشان دادند. اما فعالیت این گروه تنها به برگزاری چند همایش محدود شد و پس از آن دیگر خبری از تاثیر مواضع و دیدگاههای این جوانان در اداره وزارتخانه ها دیده نشد. کمرنگی فعالیت مشاوران جوان به حدی بود که احمدی نژاد پس از دو سال حمایت از جوانان دولت سایه به انتقاد از آنها برخاست و گفت : «آنچه را از مشاوران جوان می‌خواستیم تاکنون اجرایی نشده است.یک سوم انتظار من از مشاوران جوان هم برآورده نشده است."
همین انتقادها بود که باعث شد تا همه مطمئن باشند که دولت یازدهم تجربه ناموفق رابه این صورت دنبال نمی کند اما خبر انتصاب سعیدالله بداشتی به عنوان دستیار جوان در دولت یازدهم این تصور را به هم ریخت.خبر این بود که اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور، طی حکمی سعید اله بداشتی را به سمت دستیار جوان منصوب کرده است.
او عضویت در شاخه جوانان مجمع نیروهای خط امام و رئیس ستاد جوانان و دانشجویان دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را در کارنامه خود داشت .و با این حساب این سئوال پیش آمد که وظیفه و مسئولیت دستیار جوان دولت چیست؟
سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری درپاسخ به سئوال ما و در توضیح این مسئله می گوید "سعید الله بداشتی دستیار جوان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است که متاسفانه در سایت ها به عنوان دستیار جوان دولت معرفی شده است ".او تاکید می کند که دولت یازدهم دستیار جوان ندارد .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =