مهر نوشت:

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر عدم حمایت واشنگتن از احزاب، گروهها و نامزد های انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر تاکید کرد.

به گزارش العربیه، "جین ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: موضع آمریکا در قبال انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر تغییر نخواهد کرد و واشنگتن پیشتر از این نیز اعلام کرده است که از هیچ کدام از احزاب، جنبش ها و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت نمی کند.

اظهارات فوق در واکنش به سخنان اخیر "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع مصر در مورد نامزدی وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر و اعلام این امر به صورت غیر مستقیم بیان شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: مردم مصر تنها کسانی هستند حق دارند در مورد نامزدی اشخاص در انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر و رهبری جدید این کشور تصمیم بگیرند.

وی افزود: عبدالفتاح السیسی تاکنون به شکل مستقیم و رسمی نامزدی خود را در انتخابات آتی اعلام نکرده است و هر زمان که این کار را انجام دهد ما همچنان بر مواضع خود در عدم تایید و حمایت از هر کدام از نامزدهای این انتخابات پایبند خواهیم بود و این امر را به خود مردم مصر واگذار می کنیم.

جین ساکی پیشتر نیز تاکید کرده بود موضع آمریکا در خصوص انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر بر دو محور متمرکز است؛ اول آنکه آمریکا هرگز از نامزد، حزب و یا شخص خاصی در مصر حمایت نمی کند و بعد آن که واشنگتن قصد دارد شرایط را برای بیان آراء و نظرات تمام مردم مصر به صورت مسالمت آمیز و از طریق برگزاری انتخابات، فراهم کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =