روزنامه واشنگتن پست که نزدیک به محافل جمهوریخواه و صاحبان شرکت های اسلحه سازی است دولت آمریکا را به ضعف در برخورد با کشورهای یاغی متهم کرده و آن را مایه تاسف دانسته است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه با اشاره به قطعنامه اخیری که در شورای امنیت نسبت به تحولات سوریه به تصویب رسید آن را بی محتوا و بی ارزش خواند که هیچ ضرری برای بشار اسد نخواهد داشت چرا که اگر غیر از این بود کشورهای روسیه و چین آن را وتو می کردند.

به نوشته این روزنامه نگار آمریکایی اعتبار از دست رفته‌ دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، باعث ضعف مواضع این کشور در برابر ایران و سوریه شده است.

واشنگتن پست با اشاره به اینکه ایران همچنان مسیر هسته ای خود را با شتابی کمتر طی می کند نوشت از همین‌روست که ما هزینه ضعف خود را می‌پردازیم، زیرا مشاهده کرده‌ایم که مواضع ضعیف اوباما، باعث افزایش اعتماد به نفس ایران و سوریه شده است.

واشنگتن پست در ادامه نوشته است ایرانی ها حتماً تاکنون آمریکا را بسیار ساده لوح قلمداد کرده‌اند که برای امضای توافق با ایران بیش از حد تمایل نشان می‌دهد و دست و پای خود را گم کرده است این روزنامه این طرز رفتارِ ضعیف آمریکا را به هیچ وجه شایسته‌ یک ابرقدرت ندانسته است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    42 7
    نه اینکه اون جرج بوش که ضعیف!!! نبود و خیلی قوی با یاغی‌ها برخورد می‌کرد خیلی تونست مشکلات رو حل کنه و دنبال خودش هیچ فاجعه‌ای به بار نیاورد. تو آمریکا هم مثل همین کشور خودمون یه سری از رو شکم حرف می‌زنن. فکر می‌کنن قدرت یعنی عربده‌کشی و دری‌وری به هم بافتن.
  • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    28 7
    همیشه روسای جمهور صلح طلب در آمریکا متهم به ضعیف بودن میشن.
  • غرب وحشی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    18 42
    با چه اعتماد به نفسی خودشم ابرقدرت میدونه! قدرت مقابله با ایران که عمراً، آمریکا حتی نمیتونه با کره شمالی در بیفته. از نظر نظامی حریف ویتنام هم نبوده. حتی گروه های کوچک تر نظیر حزب الله براشون کابوس هستن. برای همین هم فقط جنگ نرم رو در اولویت داره و از شدت ضعف، میخواد ارتش روباتیک مکانیزه درست کنه که حتی اونجا هم هیچ غلطی نتونسته بکنه نمونه اش پهپاد فوق پنهان کار خودنابود شونده اش که اسیر قدرت ایران شد! این جمله رو همیشه به یاد داشته باشید: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • بی نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
      11 0
      البته محض اطلاع جنابعالی باید بگم کره شمالی بمب اتم داره و از نظر نظامی از ایران قوی‌تره... بنابراین ملاحظه می‌فرمائید که قدرت نظامی افتخاری نیست و با بمب اتم هم میشه تو فلاکت زندگی کرد. اگر قدرت و زندگی انسانی به زور بازو بود الاغ باید انسان‌ترین مخلوق خدا می‌شد.
  • احمد A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    15 5
    بی نام ساعت 13:06 حرفات 1000 تا لایک داره
  • حمید IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    1 10
    خوبه خودشون هم اعتراف کردن که دیگه هیچ مالی نیستن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    3 0
    باز با این افولت روسیه را مچاله کردی.