محمدحسین صفارهرندی به سایت مشرق گفت:

*شایعات حضورم در صدا و سیما  را تکذیب کردم ولی نمی‌خواستم تکذیبیه رسمی صادر کنم. از من پرسیدند و با صداقت کامل گفتم این شایعه است و نمی‌دانم واقعا دلیل طرح این بحث چه هست، جز اینکه بعضی‌ها یک جور بخت آزمایی می‌کنند از باب اینکه ببینند حدس و نظر خودشان درست درمی‌آید یا نه؟

اگر قضاوت خودم را بپرسند بنده عرض می‌کنم که مدیریت آینده صدا و سیما به واسطه اینکه عمر ده ساله‌ای از مدیریت آقای ضرغامی گذشته، اگر خواست شخص دیگری سپرده شود، بهتر است به امثال بنده که سنی از ما گذشته و آن نشاط جوانی را نداریم، سپرده نشود.

*از ابتدایی که دولت جدید روی کار آمده، شروع کردند به صورت اغراق آمیزی گذشته‌ها را خراب کردن و سیاه نمایی فوق العاده. شعار و آرمانی که دولت جدید روی دست گرفته است، شعار اعتدال بوده است. واقعا شعار اعتدال با رفتار دولتمردانی که علی‌الدوام گذشته را سیاه مطلق نشان می‌دهند، قابل جمع است؟ مگر می‌شود باور کرد که دولت گذشته هیچ کار خوبی نکرده است، مردم به این حرف می‌خندند، این به جوک شبیه است که بگویند هشت سال داشتند همه چیز را در مملکت خراب می‌کردند.

*شما می‌خواهید یک بسته کالایی را بین مردم توزیع کنید و چون نسنجیده این کار را کردید، بساطی راه افتاد که به تعبیر خودتان آبروریزی بوده است و اینها واقعیت است.دو نفر جانشان را از دست دادند. و بالاتر از آن، با اعتبار و حیثیت دولت بازی شد، به نظرم مهم‌تر از آن، در دهه فجر با آبروی نظام بازی شد، مردمی که در صف‌های طولانی، منتظر دریافت سبد کالا بودند. کسانی که بر اساس سامانه اطلاع‌رسانی دولت حق دریافت سبد کالا داشتند، هنگام مراجعه متوجه شدند که اسمشان در لیست دریافت سبد کالا قرار نگرفته و مشکلاتی از این قبیل، همه اینها نشان از بی‌تدبیری و نابسامانی بود.

* بنده از ابتدایی که آقای روحانی و تیمش روی کار آمدند، آرزویم این بود که موفق بشوند و خوشحالیم که شعار خوبی را مطرح کردند. شعار اعتدالی که مطرح کردند شعار خوبی است. ایکاش این شعار منجر به این شود که قشرهای مختلف و دلسوز جامعه کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت‌های مشترکشان استفاده شود. انتظار هم همین بوده است دیگر، ولی وقتی می‌بینید مهم‌ترین دیالوگ این ایام، کوبیدن همه اقدامات انجام شده در هشت سال گذشته است، انسان متوجه می‌شود که اعتدال فقط پروپاگاندا است نه واقعا شعاری که در عمل پیگیری شود.

* سال 88 یا 89 بارها آقای روحانی علیه فتنه‌گران موضع گرفتند؛ بعید می‌دانم که بخواهند آبرو و اعتبارشان را به دلیل تغییر وضعیت اشخاصی که در آن زمان، هر روز فتنه و تحرک جدیدی به راه می‌انداختند، خرج کنند.

علی‌الاصول ایشان نباید دنبال آزادی آنها باشد و همین که آنها در حصر واقع شدند، اتفاقا برای کشور آرامشی ایجاد شده است. برخلاف آقایی که گفته اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری خارجی صورت بگیرد، باید این افراد از حصر خارج شوند، من می‌گویم همه سرمایه‌های ما با توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های این افراد در آن زمان، به باد رفت.

*وقتی اینها محصور شدند، کشور مقداری ثبات و آرامش پیدا کرده است، بعید می‌دانم آقای رئیس جمهور که مسئول ثبات و آرامش در حوزه کار اجرایی کشور است، بخواهد دوباره دوباره به آن وضع برگردد، گمان می‌کنم نظام به صورت کلی تصمیمی درباره رفع حصر نگرفته است، چندی پیش دادستان کل هم به صراحت اعلام کرد هیچ تصمیم جدیدی درباره فتنه‌گران در حصر وجود ندارد و قرار نیست اتفاق دیگری بیفتد.

*جریان انحرافی دامنه و عقبه اجتماعی نداشته و مردم برای جریانی که سیئات اعمال و رفتار غلطش را دیده‌اند، سر و دست نمی‌شکنند، اگرچه این همان مردمی بودند که قبل از به انحراف کشیده شدن دولت برای رئیس جمهور سر و دست می‌شکستند اما وقتی خطایی که ناشی از غفلت است را دیدند، دیگر از آنها عبور کردند. به نظر من بعید است که مردم بخواهند دو مرتبه خودشان را به مخمصه بیندازند و اساسا باید این فکر را از سر بیرون کرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342350

برچسب‌ها