۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰

مهر نوشت:

وزیر خارجه ترکیه در جریان سفر خود به سلیمانیه عراق با سخنانی که به زبان کردی انجام داد، شگفتی حضار را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان تی وی ترکیه، "احمد داوداوغلو" وزیر خارجه ترکیه امروز به کردستان عراق رفته و با مقامات این منطقه دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار که دومین سفرش به سلیمانیه به شمار می رود، با مقامات کرد به کردی سخن گفت.

داود اوغلو همچنین به زبان کردی برای "جلال طالبانی" رئیس جمهور بیمار عراق آرزوی شفای عاجل کرد. این سخنان موجب شگفتی حضار شد به طوری که برای تشویق وی ایستادند.

در پی این اظهارات "هوشیار زیباری" وزیر خارجه عراق ضمن ابراز خرسندی از کردی سخن گفتن داوداوغلو گفت: زمانی "لیلا زانا" نماینده پارلمان ترکیه به خاطر قسم یادکردن به زبان کردی، به زندان افتاد اما امروز می بینیم که وزیر خارجه این کشور در اینجا به زبان کردی سخن گفت.

سفر داوداوغلو به کردستان عراق در حالی انجام می گیرد که دولت مرکزی عراق بر سر مسائلی مانند بودجه دچار اختلاف شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    16 13
    کلا از این داوود اوغلو و اردوغان خیلی بدم میاد. آدم اینقدر دودوزه باز و جلب. واقعا نوبره.اونروزیکه اسلامگراها در ترکیه قدرت گرفتن واقعا خوشحال شدم. اما بعد از اینکه چهره اخوان المسلمین مصر و سیاستهای اسلامگراهای ترکیه رو در قبال خاورمیانه اسراییل و سوریه دیدم میگم لعنت به پدرومادر هر چی اسلامگراست. اون سکولاریسم ترکیه و عربی صدتاشرف داره به هر چی اسلامگرا.خبر خواهش میکنم این رو انتشار بده چون واقعا هر چی مصیبت در این منطقه در طی 10 سال گذشته درست شده از این اسلامگراهای نکبتی هست.
  • بی نام RO ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    12 12
    برای این کارها خیلی دیره داوود اوغلو.