فارس نوشت:

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه در نشست سالانه لابی صهیونیستی «آیپک» حضور یافت و بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی روز سه‌شنبه در نشست سالانه لابی صهیونیستی «آیپک» حضور یافت. وی در ابتدای این سخنرانی قدس اشغالی را «پایتخت ابدی و تقسیم‌نشدنی» اسرائیل توصیف کرد و در ادامه باز هم ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم و همچنین حمایت از تروریسم متهم کرد.

وی در این سخرانی همچنین با اشاره به درمان معارضان سوری در بیمارستان‌های اسرائیل، رژیم‌صهیونیستی را نماینده نیروهای خیر در خاورمیانه خواند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در ادامه مدعی شد که اگر ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نبود، نیروگاه آب سنگین نمی‌ساخت و به دنبال موشک‌های بالستیکی نبود که به آمریکا برسد.

وی همچنین گفت نه تنها نباید اجازه داد که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، بلکه نباید گذاشت این کشور به توان ساخت این تسلیحات دست پیدا کند. نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دادن مجوز غنی‌سازی به ایران را با «باز کردن دروازه‌ها به روی سیل» مقایسه کرد و گفت باید اطمینان یافت که در توافق نهایی چنین اجازه‌ای به ایران داده نمی‌شود.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به دیدار دیروز خود با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم اشاره کرد و آن را دیدار بسیار خوب خواند. وی از اوباما به خصوص به دلیل حمایت از برنامه دفاع موشکی، قدردانی کرد.

«بنیامین نتانیاهو» در ادامه به مذاکرات سازش پرداخت و مدعی شد که کشورهای عربی اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند. به ادعا نتانیاهو، موفقیت مذاکرات سازش می‌تواند به عادی‌سازی و گسترش روابط با اعراب منجر شود.

وی از تلاش‌های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای پیشبرد مذاکرات سازش هم تمجید کرد و مدعی شد که اسرائیل شب و روز در تلاش است تا با فلسطینی‌ها به صلح دست یابد. نتانیاهو در ادامه گفت در هفته‌های آینده تلاش می‌کند تا با تشکیلات خودگردان به صلحی پایدار دست یابد. وی از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم اسرائیل را به عنوان یک «کشور یهودی» به رسمیت بشناسد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول A1 ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    6 0
    برو کشکتو بساب
  • بی نام A1 ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 0
    خدایی
  • بی نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    خودش 200 کلاهک هسته ای داره خجالت هم نمی کشه جنایتکار