فارس نوشت:

علی شکوری‌راد نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس ششم و حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی عصر امروز در مناظره‌ای پیرامون موضوع «مجلس، میراث حریت» در تالار راضی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام نبوی در این نشست گفت: فضای فکری اندیشه‌ای کشور ایران به گونه‌ای است که بیان می‌کنند همگرایی‌ها و واگرایی‌های سیاسی براساس تفکرات بنیادی است ولی بنده معتقدم که اساسا یک نوع واگرایی از نوع جامع‌شناسی و سیاسی در حال وقوع است و عده‌ای برای تبدیل شدن این تفکر به گفتمان در تلاش هستند.

وی با اشاره به مجادلاتی که به یکسری مسائل بی‌سرانجام ختم می‌شود گفت: مجالس ما از مجلس سوم به بعد با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اند چراکه نمایندگان همواره بر مباحث جدالی بی‌سرانجام و بی‌نتیجه تکیه کرده‌اند.

رئیس موسسه پژوهشی تمدن و توسعه اسلامی تصریح کرد: توقع می‌رفت بعد از شهادت آیت‌الله شهید بهشتی بزرگانی جای آن‌ها را بگیرند که بر حرکت بر مسیر به صورت بنیادی، ریشه‌ای عوامل حرکت کنند.

وی افزود: ولی متاسفانه ما در حال حاضر در این مسیر دچار یک آشفتگی جدی هستیم، از دوران دولت سازندگی تا به امروز همچنان دچار این معضل بوده‌ایم، بنده شخصا خودم نتوانستم با هیچ‌یک از دولت‌ها فعالیت جدی کنم و هنوز سران اصلاح‌طلب پاسخ سوالاتی را که من در سال ۷۲ مطرح کرده‌ام نداده‌اند.

نبوی ابراز کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی به آزادی اندیشه و بیان به نحوی که باعث رشد و تعامل باشد نیاز داریم، ما باید از سخت‌گیری و فشار بیجا از سوی مدیریت امنیتی و قضایی مبرا باشیم ولی بیان چنین مباحثی مسائل گفتمانی نیست و عده‌ای که سعی در گفتمانی کردن این سخنان دارند هدف دیگری را دنبال می‌کنند.

علی شکوری‌راد در بخش اول سخنان خود عنوان کرد: حریت اگر به معنای آزادی باشد پس آزادگی کجا مطرح می‌شود، از سوالاتی که برای جوانان مطرح است این بوده که آیا آزادی مطلقا ارزش است یا آن‌چه آزادگی باید زمینه آن باشد تا به آن ارزش بخشد.

نماینده اصلاح‌طلبان در مجلس ششم خاطرنشان کرد: آن چیزی که به آزادی ارزش می‌بخشد توام بودن با آزادگی است، برای انسان عاقل حریت یک ارزش و فضیلت تلقی می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی در قسمت دوم این مناظره اذعان داشت: بحث اصلی ما سر محدوده و حدود آزادی است و حتی فلاسفه غرب روی حدود و محدوده آن در حال حاضر بحث می‌کنند ما قطعا نیازمند مجلس حر هستیم ولی با حر و آزادی که نمی‌شود بحث کرد.

شکوری‌راد در ادامه افزود: من منکر اهلیت اصل شورای نگهبان نیستم ولی اگر شورای نگهبان به گونه‌ای عمل کند که قوانین دیگر رعایت نشود جای نقد و اعتراض است.

وی تاکید کرد: عملکردها در حال حاضر به گونه‌ای است که بر روی انتقادها سرکوب گذاشته می‌شود و نتیجتا شاهد مجلس هستیم، همچون مجلس نهم که از لحاظ من از نظر کیفیت فاقد اعتبار است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    راضی یا رازی؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 0
    بهترین و ازادترین مجلس : مجلس ششم
  • amir amiri IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    موفقیت اصلاح طلبان بستگی به رضایتمندی مردم از روحانی دارد اگر آقای روحانی تا قبل از انتخابات مجلس نتواند مردم را راضی کند قطعا موفق نخواهند بود، یکی از عواملی که در آینده نزدیک اگر روحانی نتواند مردم را در مورد تورم و گرانی راضی نکند و فشار گرانی بر دوش مردم باشد بخصوص در مورد اجرای فاز 2 هدفمندی در این صورت قطعا باید گفت نتهنا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس موفق نخواهند بود بلکه خود روحانی برای دور دوم ریاست جمهوری هم نباید امیدوار باشد... یادمان باشد که احمدی نژاد حتی اگر در شهرهای بزرگ خوب رای نیاورد ولی به خاطر یارانه های پرداختی و سهام عدالت به قشر فقیر توانست مردم را راضی کند و همین ها عوامل موفقیتش در دو دوره ریاست جمهوری بود
  • مسعود A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 1
    دلت خوشه بابا.برو جوابهای به روز را جویا باش مثلا قیمت جدید انشعاب برق و یا نرخ تورم بعد از اجرای فاز دوم ویا وقتی فاز سوم اجرا شود قیمت برق سه فاز چند میشود و ...؟کلا بیشین بابا
  • بی نام A1 ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    نبوی ابراز کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی به آزادی اندیشه و بیان به نحوی که باعث رشد و تعامل باشد نیاز داریم، ما باید از سخت‌گیری و فشار بیجا از سوی مدیریت امنیتی و قضایی مبرا باشیم خودت به این حرف باور داری؟
  • احمد A1 ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 0
    مجيد دلبندم « تالار رازي» نه ! تالار راضی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ؟!
  • علی A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 2
    طنز سال اینه که نماینده اصلاخ طلب مجلس ششم، مجلس نهم رو فاقد اعتبار میدونه، الله اکبر به این پررویی
    • بی نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      0 0
      شما جزو کسایی هستی که به حرفای واقعی و جدی میخندی؟ معلومه همیشه میخند. به همین چیزا میخندید که دیگه صدا و سیما طنز نمیسازه