ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: معتقدیم طرح موضوعات آشتی ملی مشکوک است. از این موضوع نیز برخی سوءاستفاده کردند تا صورت مساله تضاد بین انقلاب و ضد انقلاب‌ها را تغییر دهند.
محمدنبی حبیبی در نشست خبری که صبح برگزار شد، با اشاره به درگذشت حبیب‌الله عسکراولادی گفت: ما امسال سه واقعه مهم را در حزب مؤتلفه پشت سر گذاشتیم که اولین آن ارتحال مرحوم عسگراولادی بود و بعد از آن ارتحال مرحوم پرورش را داشتیم که در زمان دبیرکلی مرحوم عسگراولادی قائم مقامی این حزب را عهده‌دار بودند.
او با بیان اینکه "اخیراً نیز ما یکی دیگر از یارانمان را مرحوم حاجی حیدری را نیز از دست دادیم که جای ایشان نیز در بین ما خالی است"، گفت: در حال حاضر ‌حزب مؤتلفه همان راهی که مرحوم عسگراولادی با تدبیر طراحی کرده بود را طی می‌کند.
در ادامه خبرنگاری از حبیبی درباره تاکید مرحوم عسگراولادی درباره رفع حصر میرحسین موسوی و حجت‌الاسلام والمسلمین کروبی در وصیت‌نامه‌اش پرسید که دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ گفت: آقای عسگراولادی در وصیت‌نامه‌شان به این موضوع هیچ اشاره‌ای نداشتند و من نمی‌دانم چنین موضوعی از کجا شایعه شده است در حالی که آقای عسگراولادی حتی به طور شفاهی هم این موضوع را مطرح نکرده بودند.
او گفت: ایشان زمانی از حیثیت چند ده ساله‌شان استفاده کردند و گفتند به این‌ها سران فتنه نگویید و بحث مفتون پیش آمد که این هم به معنی سران فتنه است. حتی از ایشان پرسیده بودند که نظام از این موضوع صرف نظر کند که آقای عسگراولادی پاسخ داده بودند من وارد این مقوله نمی‌شوم چرا که این موضوع مربوط به تشخیص قوه قضائیه است.
او با بیان اینکه "آقای عسگراولادی ریشه اصلی فتنه را خارج از کشور اعلام کردند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند که ریشه اصلی فتنه خارج از کشور است و دیگران این‌ها را به دام انداختند"، گفت: آقای عسگراولادی حتی در جلسات خصوصی که در محضرشان بودیم به بحث رفع حصر اشاره نکردند.

مهمترین بخش سخنان حبیبی در این نشست:
-معتقدیم اگر بودجه‌نویسی در کشور با رعایت همه جوانب مهم مرتبط با بودجه شکل بگیرد مشکلات اقتصادی ما روز به روز کمتر خواهد شد و ما در این راستا تذکراتی را نیز به دولت ارائه کردیم که برخی از این تذکرات ما مورد توجه ما قرار گرفت و برخی دیگر نیز مورد توجه قرار نگرفت.
-نفس بودجه کشور می‌تواند مشکلات سوئی را برای موضوعات اقتصادی داشته باشد و بهترین راه برای بودجه در ماده 53 قانون اساسی آمده است.
-معتقدیم شرکت‌های دولتی حیات خلوت‌های دولت هستند و عدم واریز درآمدهای دولت بویژه از طریق شرکت‌های دولتی دست بازی را دور از چشم مجلس برای دولتی‌ها فراهم می‌کند که این موضوع رابطه قانونی خاصی نیز ندارد. یکی از مشکلات کسر بودجه را عدم واریز بودجه شرکت‌های دولتی به خزانه ات. اخیرا اقداماتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس برای شرکت نفت در حال برنامه‌ریزی است و قرار است اساسنامه‌ای برای این شرکت توسط مرکز پژوهش‌های مجلس طراحی و تصویب شود.
-چند ماهی است که عده‌ای جو را برای کارهای خلافی که در گذشته انجام می دادند مساعد می‌بینند و می‌خواهند سعی کنند صورت مساله فتنه سال 88 را پاک کنند. یکی از این‌ها نیز گفته بود که از کارهایی که انجام شده صرف نظر کنند و بحث طلبکاری را مطرح کرده بود. در حالی که این‌ها باید بدانند مردم در دفاع از انقلاب مصمم هستند. اخیرا فعالیت‌هایی برای سخنرانی یکی از افراد در همدان انجام شد که من لازم می‌دانم از مردم همدان و استاندار این شهر همچنین مراجع به خاطر واکنش نسبت به این سخنان تشکر کنند. تا زمانی که ما برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی پای می‌فشاریم باید بدانیم توطئه‌ها تمام شدنی نیست و به همین دلیل آمادگی‌ها در مقابل توطئه‌ها باید ادامه پیدا کند.
-‌ نقش تحریم‌ها در اقتصاد ما بین 20 تا 25 درصد است و ما با تغییر روش‌های مدیریت و استفاده از دیگر ظرفیت‌ها می‌توانیم مشکلاتمان را در امر اقتصاد حل کنیم و این که در کشور شایع کنند که ما جز با سازش با غرب نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی‌مان را حل کنیم باید بدانیم که این خود از ابتکارات این کشورهاست.
-ایجاد خانه احزاب از اول به استناد الزام قانونی نبوده است با این حال ممکن است برخی موارد که در قانون تصحیح نشده مورد توجه قرار بگیرد اما به هر ترتیب در مورد خانه احزاب باید گفت که سال‌ها از حیات این خانه می‌گذرد و عده‌ای می‌خواهند نبش قبر کنند.
-وجود 200 تا 300 حزب در کشور مورد انتقاد ما است. این موضوع به دوره اصلاحات برمی‌گردد که در آن زمان اصلاح‌طلبان در جلساتی که داشته‌اند تعداد احزاب برایشان مهم بود و رای اکثریت را مد نظر داشتند. چنانچه پنج نفر عضو یک خانواده تشکیل حزب می‌دادند در حالی که هیچ فعالیتی نداشتند. البته اسم این رویکرد در دوره اصلاحات را توسعه سیاسی گذاشتند گرچه این موضوع با تولید قارچ گونه احزاب تناسبی ندارد.
-قرار نبوده و نیست که خانه احزاب با اهداف جناحی و جنگ جناحی تشکیل شود. خانه احزاب یک :.77شکیلات صنفی و جناحی است و باید برای آن خط قرمزهایی تعریف شود و همه برای توسعه فرهنگ تحزب تلاش کنیم و این که کدام احزاب به خانه احزاب دعوت می‌شوند نیز باید مشخص باشد. موتلفه در این راستا موافق احیای خانه احزاب گذشته نیست چراکه معتقد است این رویکرد به نفع تحزب نخواهد بود.
-وقتی از شعار آشتی ملی دم می‌زنیم، باید نزاع و قهر داخلی نیز وجود داشته باشد. قهر ملی هم جایی است که صف‌بندی شده باشد. از این موضوع نیز برخی سوءاستفاده کردند تا صورت مساله تضاد بین انقلاب و ضد انقلاب‌ها را تغییر دهند. معتقدیم طرح موضوعات آشتی ملی مشکوک است.
45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 1
    چه بخواید چه نخواید درصد زیادی از مردم که در انتخابات اخیر ثابت کردن اکثریت جامعه هستن با خیلی چیزها و افراد قهرن... بدون آشتی ملی و تمکین به مطالبات قانونی و به حق این درصد کثیر، کشور تا آینده غیرقابل‌پیش‌بینی با عواقب و پیامدهایی غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر در حال قهر می‌مونه.
  • علی DE ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    درمورد نرخ خوراک پتروشیمی ها واینکه پتروشیمی ها مال چه کساییه صحبتی نکردن؟درموردصادرات زیره وپسته؟درموردحمایت های 8سال گذشته از احمدی نژادسخنی نگفتن؟راستی این 8سال دین مملکت ما چی بود؟چی شده از خردادتا الان همه مسلمون شدن واحساس خطرمیکنن؟جل الخالق.