رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مذاکره کنندگان هسته ای به پشتوانه رهبری و مردم عقب نشینی نکند و خداوند نیز کمک خواهد کرد و پشتوانه آنها هم مردم و در راس آن مقام معظم رهبری است.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در آغاز نخستین روز از پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مایلم در آغاز نشست به مناسبت اوضاع کشور و رسالتی که به دوش داریم نکاتی را به استحضار ملت شریف و حضار گرامی برسانم، اظهار داشت: به یاد دارید که رهبر معظم انقلاب در پیام نورزی سال 92، دو نکته را به عنوان شعار سال یعنی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند و این در شرایطی بود که ما انتخابات ریاست جمهوری و همچنین تشدید تحریم‌ها و فشارها را از طرف غربی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری که در جایگاه حراست و صیانت از حوزه رهبری قرار دارد بر این نکته تاکید می‌کند که شعارها و برنامه‌های اصولی که هر سال از سوی رهبری در تحویل سال بیان می‌شود، تنها به برنامه‌های معمولی، همایش‌ها، سمینارها و سخنرانی‌ها محصور نشود. ما سابقه داریم که برای احترام به آن شعارها تنها اکتفا به برگزاری مجالس، سخنرانی‌ها و همایش‌ها کرده‌ایم.

اهم سخنان رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه می آید:

* مهم این است که دولت محترم، مجلس و قوه قضائیه بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز با دعوت از روسای 3 قوه تاکید کردند که برنامه عملی و اجرایی به دنبال داشته باشند تا مردم آثار آن را ببینند.

* تفسیری که رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی فرمودند این است که ما خود را متکی به کمک خارجی‌ها نکنیم. البته این به معنای این نیست که نیاز به خارج نداریم. به هر حال ملت‌ها ممکن است در چیزهایی وابسته باشند و خیلی از چیزها نیز در اثر ارتباط پیشرفت می‌کند، اما وابستگی به خارج سبب می‌شود که دشمن به برنامه‌ها و سیاست‌های نادرستش امیدوار شود.

* من گاهی در رسانه ملی می‌بینم و حداقل برداشتم این است که مجددا شروع کرده‌ایم به شعار دادن و دعوت از دانشمندان و مسئولان و صحبت کردن. اما تجربه نشان داده که نباید به شعار تکیه کنیم، چرا که در این صورت نا امید می‌شویم. بنابراین تذکر بنده این است که خبرگان و مسئولین مسائل را جدی بگیرند و دعای علما نیز پشت سر آنها خواهد بود.

* رجز خوانی در جنگ مطلوب و مفید است و موجب تقویت روحیه سربازان می‌شود، اما در کارهای زیربنایی تنها رجزخوانی کافی نیست، سربازانی که می‌خواهند کار اجرایی کنند، به رجز اکتفا نکنند. امیدوارم مسئولین و رئیس محترم دولت کاری کنند که دشمنان ناامید شوند. دشمنانی که امید بسته‌اند که ما به آنها نیازمندیم و با تحریم و فشارها می‌خواهند مردم را از نیمه راه منصرف کنند. امیدوارم اینگونه نباشد.

* 35 سال همراه با فراز و نشیب‌هایی بوده است و سختی‌ها و بلاهایی در راه آزادی ملت بوده است. سنت الهی هم با بلاها و امتحان‌ها همراه است، لذا از مردم می‌خواهیم که به دولت کمک و همکاری کنند که در این زمینه قناعت و صرفه‌جویی مسئله مهمی است.

* بنده در یکی از روزنامه‌ها خواندم که مصرف بنزین و انرژی در کشور به اندازه تمام اروپا و چین بوده است. اسراف خوب نیست و خداوند آن را ممنوع کرده است. ما می‌بینیم که بسیاری از ادارات که در طول شب کاری ندارند چراغ‌هایشان روشن است و حتی وقتی اتاق‌هایشان را ترک می‌کنند چراغ‌هایشان باز روشن است. اسراف نکنید! یک ملت 75 میلیونی اگر مصرف بنزینش به اندازه چین و کل اروپا باشد، اسراف است.

* بنده در کتاب آقای هاشمی خواندم و دیدم که ایشان می‌گفت ما شب نان و پنیر می‌خوردیم و عده‌ای می‌گفتند مگر آقای هاشمی رئیس مجلس نان و پنیر می‌خورد؟

* مسئولین مذاکره کننده مسائلی را اظهار کردند و در مقام حفظ اصول و حقوق ملت قرار دارند و از خطوط قرمز هم عبور نخواهند کرد. ما هم به همین موضوع اعتقاد داریم و معتقدیم دولت ، دولت مردمی و اسلامی است و مسلماً‌ این موضوع را حفظ خواهد کرد و آرزوی ما هم همین است.

وی تاکید کرد: آنها به پشتوانه رهبری و مردم عقب نشینی نکند و خداوند نیز کمک خواهد کرد و پشتوانه آنها هم مردم و در راس آن مقام معظم رهبری است.

* بعضی‌ها چیزهایی می‌نویسند و حریم‌ها را می‌شکنند و تخلف می‌کنند در حالی که باید حریم‌ها را حفظ کرد. برخی در روزنامه‌های خود چیزی می‌نویسند این در حالی است که وقتی سلمان رشدی آن اهانت را کرد، امام خمینی (ره) فرمودند این فرد مهدوم الدم است و گفتند ما خجالت نمی‌کشیم و سکوت هم نمی‌کنیم.

* یک روزی یک مسئولی نزد من آمد و گفت بهتر است گشت ارشاد را کنار بگذاریم، من هم گفتم اگر گشت ارشاد را مصلحت نمی دانید، چرا اعلام می‌کنید؟ چرا که عده‌ای دنبال بهانه هستند که مسئول کشور این حرف را زده است. البته این موضوع مربوط به دوره آقای روحانی نیست.

* در سوریه، لبنان و افغانستان مردم را از خانه‌ها بیرون می‌کنند  و می‌کشند و ما به عنوان خبرگان از این اقدامات ابراز برائت می‌کنیم و می‌گوییم باید به مظلومین کمک کنیم. همچنین از دولت محترم می‌خواهیم در حدتوان به کسانی که گرفتار هستند کمک کنند .

/27295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    6 0
    این آقا چند سالشه ؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    ای بابا تاکی شعار اخه.بس کنین توروخدا بهتره هرکس به کارخودش مشغول باشه .اینطوری بهتره نه............ غلام.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 0
    بعد از 35 سال هنوز دارید موعظه میکنید ! با موعظه و دعا و ایشااله و ماشالله و گریه هیچ کاری درست نمیشود . لطفا" بفهمید
  • بی نام RS ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    2 0
    "بنده در یکی از روزنامه‌ها خواندم که مصرف بنزین و انرژی در کشور به اندازه تمام اروپا و چین بوده است. اسراف خوب نیست" ماشین هامون که استاندارده؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 0
    فرمایشات حضرت ایت الله واقعا در مسیر اسلام ناب و خط واقعی انقلاب و حضرت امام راحل است . فقط فکر میکنم آنجا که از ایشان نقل شده: "مجلس خبرگان در جایگاه حراست و صیانت ار حوزه رهبری است" ، فکر میکنم به اشتباه چاپی کلمه "نظارت" در بین کلمات "حراست و صیانت" جا افتاده.
  • آنلاین A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    1 0
    مشکل "این نیست که هرکس هرچه می‌خواهدبگوید" مشکل اینه که حتا نمیشه یک سوال مطرح کرد، انتقاد که جای خود دارد.
  • ایرانی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    6 0
    یه سوال .امیدوارم چاپ بشه.چرا رفسنجانی به علت کهولت سن برای ریاست ...رد صلاحیت میشه ولی جناب آقی کنی ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • خدمت گذار مردم IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    2 0
    معني آزادي اين است كه كساني بتوانند هركاري كه دلشان خواست و منافعشان تامين شد بكنند و هيچ كسي هم دم برنيارد و حرفي نزند چون برخلاف ميل بعضي ها هست آن موقع ميشوند بچه هاي خوب ........ نه حاج آقا ؟؟؟؟؟؟؟