۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۵
یانوکویچ از پوتین کمک نظامی خواست

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت که رئیس جمهوری سرنگون شده اوکراین با ارسال نامه ای به ولادیمیر پوتین، از او خواسته است که با انجام عملیات نظامی «نظم و قانون» را به اوکراین برگرداند.

 

 

 

نماینده روسیه در جلسه شورای امنیت این نامه را به اعضا نشان داد. با توجه به این که روسیه، دارای حق وتو در شورای امنیت است، می تواند مانع تصویب هرگونه قطعنامه ای بر ضد خواسته های خود شود. در این جلسه نماینده اوکراین اعلام کرد که روسیه شانزده هزار نیروی نظامی را در جمهوری خودمختار کریمه، که متعلق به اوکراین است مستقر کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از مکالمه تلفنی با رئیس جمهوری روسیه درباره بحران اوکراین گفت: «اقدام روسیه این کشور را منزوی می کند و تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور خواهد گذاشت.»

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفت: «بدون تردید، این اقدام خلاف تعهدات بین المللی روسیه است. ما درباره احتمال تعلیق گفتگوهای دوجانبه با روسیه درباره توافقنامه بر سر لغو ویزا صحبت کردیم.» خانم اشتون بدون اشاره دقیق به اقدامات احتمالی اتحادیه اروپا دربرابر روسیه از «تدابیر هدفدار» در این مورد صحبت کرد.

ناآرامیها در اوکراین که به تنشهای جاری بین این کشور و روسیه انجامیده است، با برگزاری تجمع های گسترده در حمایت از نزدیک شدن این کشور به اتحادیه اروپا آغاز شد. به همین دلیل بسیاری از مردم اوکراین خواهان اقدام فوری این اتحادیه برای جلوگیری از عملیات نظامی احتمالی روسیه هستند.

منبع: یورونیوز

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =