ایسنا نوشت:

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، این کشور همه همکاری‌های نظامی خود را با روسیه به سبب حضور نظامی روس‌ها در کریمه به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این قطع موقت همکاری، مانورهای نظامی و نشست‌های دوجانبه، توقف کشتی‌ها در بنادر یکدیگر و برگزاری کنفرانس‌هایی در زمینه اجرای طرح‌های نظامی را شامل می شود.

این مقام پنتاگون خاطرنشان کرد: با اینکه پنتاگون در روابط نظامی خود با فدراسیون روسیه طی سال های اخیر منافع زیادی داشت، اما با توجه به حوادث اخیر در اوکراین، تصمیم گرفت همه همکاری های نظامی خود را با آن کشور به حال تعلیق درآورد.

واشنگتن در سال های اخیر از حمایت مسکو برای پشتیبانی ارتش حود در افغانستان بهره می برد.

جان کربی افزود: ما از روسیه می خواهیم برای کاهش تنش و بحران در اوکراین تلاش و نیروهای خود را از کریمه خارج کند و به پایگاه های خود بازگرداند، نظامیان آمریکا اوضاع را در آن منطقه زیر نظر دارند و در تماس مستقیم با متحدان آمریکا و بویژه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پی مداخله نظامی روسیه در کریمه، آمریکا موقعیت و رویکرد نظامی خود را در اروپا یا دریای مدیترانه تغییر نداده است.

به گفته یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تنها کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی آمریکا که در دریای سیاه حضور دارد، یو اس اس تیلور USS Taylor است اما این کشتی فعلا در بندر سامسون ترکیه پهلو گرفته زیرا اواسط فوریه گذشته به گل نشست و فرمانده آن نیز از مقام خود برکنار شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =