روزنامه سیاست روز در سرمقاله خود به انتقاد از تشتت اصولگرایان در جریان انتخابات ریاستجمهوری یازدهم و دوره بعد از آن اشاره کرد و نوشت:

*امید می‌رفت که جبهه اصول‌گرایان به عنوان بزرگترین بازیگر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که «بیشترین» ادعای تبعیت از مقام رهبری را دارند. رفتار انتخاباتی گروه‌های زیر مجموعه این جبهه را مورد تحلیل و آسیب‌شناسی صاحب‌نظران قرار دهد و تجربه تلخ شکست گذشته را چراغ راه آینده نماید که شهامت قبول اشتباه می‌توانست اصلاح‌کننده راه در پیش رو باشد.

متاسفانه عدم رغبت برای برگزاری جلسات مشترک روسای قوم و اظهارنظر فردی از آنها مبنی بر اینکه «من به تکلیف خودم عمل می‌کنم»[اشاره به نظر آیت الله مصباح یزدی] و همچنین عدم حضور بعضی گروه‌های زیرمجموعه این جبهه در جلساتی که از طرف رئیس سیاست‌گذاری یکی از نهادهای عمومی کشور، که این جلسات را به عنوان «شخصیت حقیقی»!! خود برگزار می‌نماید [اشاره به حجت الاسلام تقوی  رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور]نشان نمی‌دهد که تنبهی در این دوستان حاصل شده باشد.گرچه اشتباه آنها به قدری بزرگ و استراتژیک بود که بدون آسیب‌شناسی نیز مشخص بوده است.

در آن مقطع استراتژی نظام ـ البته در اکثر انتخابات نیز چنین بوده است ـ در رابطه با برگزاری انتخابات مشارکت حداکثری مردم و بالطبع ضرورت حضور سلیقه‌های مختلف طرفدار نظام ـ در شرایطی که کشور مورد «تحریم» و «تحدید» دشمنان قرار دارد ـ در صحنه و حفظ و یکپارچگی ملت در حین کثرت آرای آنان بوده و هست صد افسوس این سیاست نه تنها از طرف برخی از سران جبهه خودی درک نشد بلکه تحلیلی داده شد که در شرایط فعلی باید رقابت در داخل جبهه اصولگرایان صورت گیرد. حال با این رقابت درون گروهی چگونه امکان مشارکت حداکثری تحقق می‌یافت؟! سوالی است که هرگز حضرات به آن پاسخ نداده‌اند.

* اگر پذیرفته باشیم که هر یک از چهار کاندیدای منتخب به جبهه اصولگرایی می‌توانست حداقل بخشی از مطالبات اصول‌گرایان را نمایندگی نماید و منتخب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با آنکه عضو جامعه روحانیت بوده و پله‌های ترقی را نیز از جناح راست طی نموده، ولیکن در آن دوره رقیب سرسخت آنان محسوب می‌شده است. حال چنانچه اصول‌گرایان در راستای استراتژی نظام حرکت کرده بودند و یکی در صحنه می‌ماند و بقیه انصراف می‌دادند یعنی همان کاری که رقیب‌شان انجام داد ـ منافع اسلام و مسلمین بهتر حفظ نمی‌شد؟! و موقعیت بهتری برای ورود به رقابت‌های بعدی که مجلس دهم باشد برخوردار نمی‌بودند؟

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    18 0
    دقت کنید به پاراگراف آخر سطر5....منافع اسلام و مسلمین بهتر حفظ نمی شد؟...این برداشتهای سطحی و قرار دادن خود به عنوان معیار و ارزش و دیگری را نادیدن و انگ زدن؛رویه ای ست غیر اخلاقی که فقط و فقط در نگرش"خودمحوران و انحصار گران"دیده می شود.فرقی نمیکند چپ باشد یا راست...این که من فقط مسلمان باشم و بودن من به نظام مسلمانی کمک میکند و دیگری باشد چنان می شود و ....بسیار زشت و غیر قابل دفاع است
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    19 0
    حال چنانچه اصول‌گرایان در راستای استراتژی نظام حرکت کرده بودند و یکی در صحنه می‌ماند و بقیه انصراف می‌دادند یعنی همان کاری که رقیب‌شان انجام داد ـ منافع اسلام و مسلمین بهتر حفظ نمی‌شد؟! يعني استراتژي نظام و منافع اسلام و مسلمين در گرو پيروزي جناح راسته؟؟!! بخاطر همين افكارتونه كه مردم قبولتون ندارند
  • بی نام RO ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    17 4
    اصولگرایان در سایه به میدان نیامدن نیروهای تحول خواه رشد کردند در صورت به میدان امدن این نیروها اصولگرایان حتی به یک کرسی مجلس هم دست نخواهند یافت
    • بی نام RO ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      5 19
      تحول خواه همون مستعار براندازه؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    18 1
    طبق نظر ایشان اصول گرایی معادل نظام است . کسی چنین چیزی را قبول کرده؟ تیشه به ریشه نظام نزنید .
  • بی نام A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    40 2
    عزیز اگر اصولگراها مانده بودند منافع خاوری ها و زنجانی ها و امثالهم حفظ میشد نه اسلام و مسلمین . زمستان دارد تمام میشود از خواب زمستانی دربیایید.
  • مسعود A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    27 2
    منافع اسلام و مسلمین بهتر حفظ می شد؟؟؟؟؟ الان یعنی چی؟؟
  • خزاعي A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    12 0
    در جنگ و درگيري سياست و قدرت بين احزاب كه همگي به نام مردم ، طرحهاي خود را پايه ريزي ميكنند ، فقط و فقط مردم هستند كه ضرر و آسيب ميبينند كه صد البته خاصيت قدرت هم همين است
  • وحید IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    31 1
    من تعجب میکنم که حتی نویسنده که خودش رو تحلیل گر و کارشناس میدونه از نظر جامعه و مردم ایران خبری نداره !!! مسئله اتحاد یا عدم اتحاد اصولگرایان نبود که اگه نامزد واحد هم داشتند فرقی نمیکرد . چرا مشکل رو فقط تو عدم اتحاد میبینید ؟ مشکل عملکرد 8 سال گذشته شما و چشم بستن به اشتباهات دولت گذشته بود و خیلی چیزای دیگه که مردم میدونند ولی ظاهرا شما هنوزم اصل قضیه رو متوجه نشدید .
  • ناصر A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 1
    من موندم ایشون چرا اینقدر ادعای بهشتی و خدایی بودن داره