تسنیم نوشت:

منابع نزدیک به رئیس جمهور الجزایر اعلام کردند، بوتفلیقه رسماً برای انتخابات آتی ریاست جمهوری ثبت نام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است آوریل برگزار شود منابع آگاه از ثبت نام بوتفلیقه در این انتخابات خبر می دهند. بوتفلیقه 76 ساله سال گذشته برای مداوای بیماری خود به پاریس رفته بود و کمتر در انظار عمومی ظاهر شده است. وی قصد دارد برای چهارمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و دوره زمامداری خود را به 15 سال گسترش دهد. بوتفلیقه از متحدان اصلی و نزدیک واشنگتن به شمار می رود. انتخابات آتی الجزایر قرار است 17 آوریل برگزار شود.

بوتفلیقه تقریبا مطمئن است از حمایت حزب جبهه آزادی ملی الجزایر برخوردار است. وفاداران به بوتفلیقه بر این باورند که وی نقش مهمی در  برقراری ثبات و صلح در این کشور و پایان دادن به جنگ داخلی در دهه 1990 میلادی داشته است. سه حزب مخالف دولت الجزایر که شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات ندارند خواستار تحریم این انتخابات شده و حضور و مشارکت بوتفلیقه در انتخابات را مانعی بزرگی برای برگزاری انتخابات عادلانه می دانند.

در حالی که ابهاماتی در خصوص وضعیت سلامتی بوتفلیقه مطرح شده رهبران مخالف بر این باورند که بوتفلیقه باید با کناره گیری از قدرت راه را برای نسل جدیدی باز کند که به دنبال اجرای اصلاحات در این کشور هستند. الجزایر در دهه های اخیر توسط حزب جبهه آزادی ملی و یا ژنرال های ارتش اداره می شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =