ایسنا نوشت:

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه که در راس هیاتی به مسکو سفر کرده است، با میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه این کشور درباره آخرین تحولات بحران سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف با بررسی آخرین تحولات و رخدادهای سوریه بر ادامه مسیر سیاسی تا حل نهایی بحران در آن کشور تاکید کردند و مهم‌ترین مسایل در حوزه غرب آسیا و شمال آفریقا را مورد تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: تهران و مسکو قویا به حمایت از مردم سوریه و تلاش‌ها برای بازگشت آرامش و طی کردن مسیر دموکراتیک در این کشور ادامه خواهند داد.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران افزود: در مذاکرات مربوط به سوریه، حساب معارضان سیاسی معتقد به راهکارهای سیاسی و غیرنظامی از گروه‌های مسلح، تروریستی و تکفیری جداست و تنها راه حل بحران سوریه نیز سیاسی است.

وی تاکید کرد: برخی که با توسل به راه‌های امنیتی و نظامی به دنبال حل بحران سوریه هستند باید خطای سه سال گذشته را تکرار نکنند و مسایل را از راه سیاسی پیگیری کنند.

میخائیل باگدانوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه هم با ابراز علاقه روسیه به ادامه رایزنی‌ها با ایران درباره مهم‌ترین مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: در جریان دیدار امروز درباره تحولات پیچیده خاورمیانه و شمال آفریقا تبادل نظر شد.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان این که اطلاع از تحلیل مشترک و نگاه مشترک دو کشور در درک همکاری‌های آتی در تحولات منطقه‌ی و بین‌المللی اهمیت دارد، تاکید کرد: موضوعات پیچیده مرتبط با سوریه در این رایزنی‌ها به صورت ویژه بررسی شد.

باگدانوف تصریح کرد: روسیه معتقد است هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد و سایر طرف‌ها باید به سوری‌ها برای یافتن راه‌های درست پایان مناقشه در این کشور کمک کنند.

 

23۵۰۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =