۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

هیات دولت صبح دوشنبه در جلسه ای فوق العاده موضوع فاز دوم قانون هدفمندی را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در شرایطی که بیش از 3 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد و در این مدت بسیاری از کارشناسان انتقادهای فراوانی را به نحوه پرداخت یارانه نقدی یکسان به تمام اقشار وارد می کنند این روزها اخبار مختلفی از ورود به فاز دوم قانون هدفمندی و قطع یارانه ثروتمندان به گوش می رسد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم موضوع اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها بیش از گذشته در فضای سیاسی و اقتصادی کشور مطرح شده و مسئولان دولتی بارها از برنامه جدی برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه ها سخن گفته اند.

پیش از ارائه لایحه بودجه سال 93 کل کشور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام کرده بود که دولت لایحه مجزایی را درباره هدفمندی به مجلس ارائه می کند و بر اساس همین اظهارنظر نیز در لایحه بودجه اشاره ای به قانون هدفمندی نشده بود.

این اقدام دولت با انتقاد نمایندگان همراه شد و سرانجام دولتی ها تبصره ای را با عنوان اصلاحیه قانون هدفمندی به لایحه بودجه افزودند و سرانجام نمایندگان پس از بحث های فراوان و ایرادهایی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس در این زمینه گرفته بود مجوز ورود به فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدای سال آینده را صادر کردند.

بر همین اساس عصر یکشنبه اعضای هیات دولت در جلسه خود درباره اجرای مرحله بعدی هدفمندی یارانه‏ ها و تعیین ترتیبات این مرحله به بحث و تبادل نظر پرداختند تا به راهکاری مناسب برای نحوه ورود به فاز دوم هدفمندی برسند.

همچنین دولتی ها روز گذشته در ادامه جلسه یکشنبه خود بار دیگر پرونده فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها را روی میز هیات دولت قرار داده و در جلسه ای فوق العاده به بررسی مباحث این قانون همچون تعیین چگونگی اجرای مرحله بعدی طرح هدفمندی یارانه ها‌، نحوه ثبت نام از متقاضیان و زمان اجرای طرح پرداختند.

در این مباحث، اجرای شایسته بند(۴) از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر استفاده از ظرفیت اجرای هدفمندی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی و همچنین بهبود نظام سلامت در کشور مورد تأکید قرار گرفت.

29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    مجلس دست روحانی رو برای اجرای مرخله دوم باز گذاشته تا همه چیز به حساب او نوشته شود. روحانی باید محتاط باشد.
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    به منه بيچاره كمك كنيد به منه فلك زده كمك كنيد به منه زير خط فقر كمك كنيد از طرف 85% جامعه يارانه را ازما نگيريد