ایسنا نوشت:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست و نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای یک شنبه شب با آیت‌الله مصباح ملاقات کرد. در این ملاقات که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، ابتدا عراقچی درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده توضیحاتی را ارایه داد.
در ادامه این ملاقات آیت‌الله مصباح یزدی به بیان دیدگاه خود در این زمینه پرداخت و گفت: صرف نظر از محتوای مذاکرات، نحوه عملکرد مسؤولین امر در تبیین و توجیه کارهایشان سؤال‌برانگیز است و از جمله پیامدهای آن پدیدآمدن سوءظن و کم اعتمادی نسبت به دولت جدید است.
او گفت: مذاکره‌کنندگان می‌توانستند با آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به واقعیات مذاکرات، ضمن جلوگیری از سوء تفاهم و کم شدن اعتماد مردم، از مخالفت‌های احتمالی آنان به عنوان عاملی برای چانه‌زدن در مذاکره استفاده کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعضی از سخنان دولت‌مردان آمریکا، گفت: تیم مذاکره کننده می‌توانست در برابر کسانی که ملت ایران را مورد دشنام و ناسزاگویی قرار دادند، به جای این توجیه که سخنان آنها مصرف داخلی داشته است، زورگویی و زیاده‌طلبی آنان را تقبیح کنند و در برابر اعتراض احتمالی آنها، بگویند که سخنان ما مصرف داخلی دارد.
آیت‌الله مصباح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تأکید فراوان بر مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی، مخصوصاً تصریح به خالی بودن خزانه و وانمودن کردن نیاز بخش عظیمی از مردم به چند عدد تخم مرغ کار درستی نبود و اگر سخنرانی‌ها و شعارها به گونه‌ای مطرح می‌شد که عزت و استغنای ملت را نشان می‌داد، برای موفقیت در مذاکره هم مؤثرتر بود.
او در پایان گفت: ما انتقادات مبنایی نسبت به دولت داریم که مربوط به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیست. نگرانی اصلی ما از این است که سیاست‌های فرهنگی دولت که نظیر سیاست تساهل و تسامح دولت اصلاح‌طلبان است، زمینه را برای فتنه‌ای خطرناک‌تر از فتنه 88 فراهم کند.
45213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 91
    به این دولت انتقاد بسیاری وارد است ولی کو گوش شنوا.
    • آنلاین A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      43 0
      خوب بود افرادی با دیدگاه شما روشن میکردند دقیقا دنبال چی هستند؟ جلوگیری از فساد؟ جلوگیری از رشوه؟ جلوگیری از اختلاس؟ جلوگیری از دروغ؟ جلوگیری از عدم پاسخگویی؟ گسترش عدالت؟ قانونمداری؟ سابقه ی شما گویای این نیست.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    99 2
    آقای مصباح یزدی محترم از خبرآنلاین بخواهید نظرات و جایگاه شما را به رای و نظر سنجی بگذارد تا ببینید جایگاهتان در جامعه کجاست هرچند که...........
    • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      1 8
      جدیدا خبر انلاین مرجع تشخیص اعتبار افراد شده؟ شما انسانهای جاهل تر از عصر جاهلیتید.
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    121 4
    ما هم همیشه نگرانیم مبادا رییس جمهورمان از سوی شما تایید شود......
    • بی نام A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      7 0
      آفرین.جانا سخن از زبان ما می گویی.
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    81 0
    پیش چشمت داری شیشه کبود زان سبب عالم می نمایدت کبود وگرنه چرا هشت سال قبل ......
  • غلامرضا EU ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    37 0
    این نگرانیا همیشه بوده یا فقط واسه دولتائی که غیر از احمدی نژاد باشه وجود داره؟ عزت ملت با تخم مرغ از بین نمیره که اگه اینجور بود مردم بخاطر عزتشون واسه اون تخم مرغ توصف نمیایستادند خواهشا واسه مردم بیشتر از خودشون دل نسوزونید مگه بقیه جاهای دنیا گرسنه ونیازمند نداره؟ یعنی همشون بی عزتند؟ بنظرم اینکه تودنیا خودمونو با صفت بربریت معرفی کنیم وباهمه دنیا در مخاصمه باشیم بیشتر به عزتمون لطمه میزد خصوصا اگه این رفتار از جانب این طیف افکارکه خبر از وضعیت جیب مردم کوچه وبازار ندارن حمایت بشه
    • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
      2 4
      آقا چطور در دولت قبل گداپروری می گفتید حالا شد عزت مردم.
    • حمید A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      6 2
      در ضمن این مسأله تخم مرغ نشون میده که چقدر مردم تو اون هشت سال فقیر شده اند و واقعا نیازمندند این قدر تو حوزه های علمیه تون جلسه های کار شکنانه برا این دولت نگیرید لطفا ؛ من خودم تو این جلسات دعوت شده ام که نرفتم
  • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    50 0
    مردم اگر مثل شما و هم رای شما میخواستند تو انتخابات به روحانی رای نمیدادند۰۰۰ پس برای ملت ایران تعیین برنامه نکنید
  • بیرانوند A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 0
    یکی به این بزرگوار بگه 4 سال نظر نده تا ملت کمر راست کنن یه کم نفس بگیرن بعد همه قول میدیم به منتخب ایشون رای بده که هم دوباره کمرملت هم کمر کشورو بشکنه بعد تو ب بختی غرق بشیم.فقط 4 سال کافیه.خواهشا این مدت به اصلح بعدی فکر کنن .
  • محسن EU ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 10
    گند این دولت هم در میاد .اینقدر گفتن مذاکره مذاکره اخرش تو این ۶ ماه اندازه ۴سال احمدی نزاد ایران رو تهدید کردن.
    • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
      1 0
      اندازه 4 سال احمدی‌نژاد تحریم هم کردن یا نه؟ بنده خدا اگه احمدی‌نژاد الان هنوز رئیس‌جمهور بود یا کسی مثل خودش رئیس‌جمهور شده‌بود تا الان زیر فشار تحریم‌ها از گرسنگی مرده بودی .... البته اگه تحریم‌خوار نباشی.
  • خدارحمی A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 6
    انشاالله این دولت عاقبت بخیرشودتاحالاکه خیری ازش ندیدیم
  • بی نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 0
    احترام مراجع تقلید واجب اما ایااجازه دخالت در امور کشور را دارند اگر بله پس انتخاب دولت توسط مردم برای چیست؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    4 0
    به عنوان كسي كه چند واحد درسي در طرحي وابسته به موسسه آقاي مصباح پاس نمودم عرض مي كنم اي كاش ايشان كه يك فيلسوف اسلامي است اصلا به سياست ورود پيدا نمي كرد تا محبوب مي بود. جناب ايشان نمي داند مردم مي خواهند خوب زندگي كنند و اتفاقا طبق تجربه نظرات ايشان مخالف رفاه و پيشرفت مردم است . كافي است اوضاع مردم را در دولت مورد تاييد ايشان(احمدي نژاد) و دولت مطرود ايشان(اصلاحات) مقايسه كنيد متوجه خواهيد شد كه چرا اكثريت مردم آقاي مصباح را دوست ندارند. ارادتمند سابق علامه
  • lpdh IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    2 0
    جناب مصباح به عرض عالی برسانم دستمایه دولت مورد حمایت شما ست که مردم به جندتا تخم مرغ و حتی نان لواش احتیاج دارند و مثل شما و دوستانتان درآمد های نجومی ندارند . اگر از طرف مردم حرف می زنید باید همه مردم و وضع زندگی آنان را درک کرد . همه اوصاف دولت اصولگرایان برپایه دروغ ، اختلاس ، دذدی از بیت المال و .... بوده و حالا شما مشکلتان یک چیز دیگری است که انشاءالله با همت مردم آگاه به آرزوی تان نخواهید رسید
  • ناشناس A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 1
    مسئولان مملكت درهردوره چه مجلسي وچه دولتي پوزه ملت راوجب كرده مردم راخوب شناخته وخودشان چندسالي راس كاروزندگي مرفههي درست وپولهايشان رادربانك هاي خارجي گذاشته وآقازاده هاشان هم هرغ......بخوان ميكنن وروبچه هاشان هم چه پسر وچه دخترتعصب پدروفرزندي دارندمتاسفانه اسم خودشون هم گذاشتن مسلمان شيعه بدابه حال ملت :البته سواي رهبرعزيزوتعدادي ازعزيزان مسئول كه مردم آنهارادوست دارندواحترامشان بجاست