اسماعیل حسن‌‌زاده رئیس کمیته انضباطی از خبرنگاران، کارشناس‌ها و باشگاه‌ها و مردم می‌خواهد که برای صدور رأی «مهدی رحمتی» منتظر باشند.

سعید اکبری: او که روز گذشته و یک روز پس از جریمه 6 میلیون تومانی این بازیکن به خبرورزشی آمد، گفت: «رأیی که درباره رحمتی داده‌ایم مربوط به واکنش‌های او بعد از گل چهارم است و ربطی به عکس‌های منتشره از این بازیکن ندارد.» حسن‌‌زاده در این مصاحبه که به دلیل جلسه او در فدراسیون، چندان به درازا نکشید به سؤالات صریح ما (که شاید پرسش اکثر اهالی فوتبال هم باشد) پاسخ داد و قرار شد در جلسه‌ای دیگر کاملتر جوابگوی برخی از بحث‌ها باشد. از او درباره انعطاف کمیته انضباطی در بعضی از مسائل پرسیدیم و پاسخ داد که به هیچ‌وجه و در مورد هیچ تیمی جانبدارانه عمل نمی‌کند. حسن‌‌زاده خیلی از مسائل را رد کرد و گفت، آنها از آتش جهنم می‌ترسند... 

* آقای حسن‌‌زاده درباره رأی پر سر و صدای مهدی رحمتی توضیح دهید. جامعه فوتبال این حرکت را فوق منشوری دانسته بود. آیا فکر می‌کنید این رأی درست بوده؟

ببینید این رأیی که ما اعلام کردیم، مربوط به گزارش‌های رسیده بود‌، نه آن عکس. این منصفانه نیست که نفتی‌ها چون دوست ندارند رحمتی مقابل‌شان بازی کند، بیانیه می‌دهند. یا برخی روزنامه‌های قرمز که با آبی مشکل دارند موضع می‌گیرند و برعکس. برخی هم هستند که با حسن‌‌زاده مشکل دارند و چنین موضعی می‌گیرند! ولی ببینید همه چیز مشخص است. طبق گزارش‌های رسیده، رحمتی، عمران‌زاده، مازیار زارع، ماجدی و پژمان نوری متوجه تشویق و تنبیه ما شدند. حالا اینکه عده‌ای می‌گویند عکس‌های مهدی رحمتی درست است یا نیست، نیاز به بررسی دارد. در عکس‌ها نگاه مهدی رحمتی به سکوها نیست و اگر به سکوها هم باشد، شاید سمت طرفداران استقلال باشد! آیا او مقابل طرفداران تیم خود چنین حرکتی کرده است؟ از طرفی عکس‌هایی از او منتشر شده که حرکتی نشان می‌داده و در دستش دستکش بوده ولی در عکس‌های بعد، دستکش در دست او نیست. یعنی ممکن است اصلاً این عکس‌ها مربوط به دو تایم مختلف در بازی باشد. این‌ها مسائلی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. حالا قبل از بررسی‌های ما برخی می‌خواهند آب را گل‌آلود کنند. کسانی که بدون توجه به حرف‌های ما می‌گویند 6 میلیون، جریمه کمی بود، یا حرفه‌ای نیستند یا می‌خواهند آب را گل‌آلود کنند چون اصلاً ارتباطی به عکس‌ها ندارد و به دلیل رفتارش جریمه شده است.

* دقیقاً کدام رفتار؟ او چه رفتاری کرده که اینقدر سنگین جریمه شده است؟

بعد از گل چهارم ملوان و پس از آنکه طرفداران این تیم شعار لایی‌خور را دادند، رحمتی خطاب به آنها حرف‌هایی زد که باعث شد این شعارها شدیدتر شود. این اولین چیزی بود که من دیدم و نوشتم. واقعاً درباره عکس‌ها نمی‌شود نظر قطعی داد. امیرحسین فشنگچی بازیکن ملوان در این باره با ما صحبت کرد و گفت که او پس از بازی من را صدا کرد و با دست نشان داد که بیا اینجا. ممکن است پشت هم قراردادن این عکس‌ها باعث شود که ما تصور کنیم ایشان دارد رو به طرفداران کاری را انجام می‌دهد. برداشت‌ها هم زیاد است ولی ما قطعاً بررسی جزیی روی این عکس‌ها خواهیم داشت. به همین دلیل از رسانه‌ها می‌خواهیم که به ما فرصت بدهند تا بتوانیم کارمان را انجام دهیم.

* یعنی ممکن است این پرونده به سال بعد بیفتد؟ خیلی‌ها در جامعه فوتبال می‌گویند کمیته انضباطی با تأخیر رأی می‌دهد.

ببینید ممکن است در همین 4، 5 روز آینده بررسی را تمام کنیم و رأی را بدهیم. من یک بار دیگر می‌گویم فعلاً رأیی‌ که ما صادر کرده‌ایم هیچ ارتباطی به عکس‌ها ندارد و آن موضوع را جداگانه بررسی خواهیم کرد. ما هنوز نمی‌دانیم رحمتی واقعاً کجای زمین قرار دارد و اصلاً چه ارتباطی بین عکس‌های بدون دستکش و عکس‌های با دستکش اوست. احتمال دارد مهدی رحمتی را به کمیته انضباطی دعوت کنیم تا در این باره توضیحاتی بدهد. حتی برای ما ثابت نشده او دارد به سکوها نگاه می‌کند؟ فعلاً با حرف‌هایی هم که بازیکن ملوان زده، بحث به سمت دیگری کشیده شده است. در هر صورت ما به نظرات دوستان احترام می‌گذاریم، بعضی دوستان هم که با سلایق شخصی خودشان رأی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. ما به هیچ‌وجه دوست نداریم خدای ناکرده در حق بازیکنی ظلم کنیم. من توقع دارم به کمیته انضباطی و اعضای آن احترام گذاشته شود. ما همواره تلاش کردیم که آرا متناسب با تخلفات افراد باشد. همان‌طور که دیده‌‌اید بارها شده که تنبیه ما مشدد تلقی شود و رأی سبک‌تر شود. این نشان می‌دهد که گاهی ممکن است ما هم نگاهمان نامتناسب باشد. ولی همین جا تأکید می‌کنم کمیته انضباطی به هیچ‌وجه با جانبداری رأی نمی‌دهد. درباره رحمتی هم شما شک نکنید اگر اثبات شود که او چنین حرکتی را انجام داده است، قطعاً محروم است.

* یعنی شما فکر می‌کنید این عکس‌هایی که منتشر شده صحت ندارد؟

نه من این طور فکر نمی‌کنم، عکس‌ها حقیقت دارد و درست است اما هنوز متوجه نشده‌ایم دقیقاً چه اتفاقی افتاده. من توضیح دادم. نمی‌دانیم رو به طرفداران بوده یا نه. اصلاً نمی‌دانیم آیا زمان دو عکس با هم همخوانی دارد یا نه چون در یک عکس ایشان دارد حرکتی انجام می‌دهد و در عکس بعد می‌خواهد که این اقدام را ببیند اما در عکس‌های اول رحمتی دستکش دارد و در عکس‌های دوم نه. ما باید این‌ها را بررسی کنیم.

*البته درباره استقلال... 

ببینید استقلال، پرسپولیس یا تیم‌های شهرستانی برای ما فرقی ندارند. کمیته انضباطی همان‌طور که گفتم جانبدارانه عمل نمی‌کند.

* ولی مثلاً شما در مورد پریرا مهاجم فولاد سریعاً رأی صادر کردید.

ما سریعاً محروم نکردیم. سه روز بعد این اتفاق افتد.

* بحث اصلی ما این است که به اندازه صدور بعضی آرا سرعت به خرج ندادید.

درباره صادقیان یک نکته بگویم که قطعاً شما نمی‌دانید. رأی پیام صادقیان قبل از برنامه 90 اعلام شد. آقای رویانیان قبل از برنامه با من تماس تلفنی داشتند. ما ظهر دوشنبه رأی را نوشتیم و قرار بود شب صادر کنیم اما نشد و بعد اتفاقات برنامه 90 پیش آمد. محرومیت صادقیان هیچ ارتباطی با این برنامه و تصاویرش نداشت. بحثی که بالا گرفت بیشتر درباره پرونده هادی عقیلی بود. سرنخ را از برنامه 90 گرفتیم و او را محروم کردیم.

* اما در محافل فوتبالی می‌گویند شما چرا رأی صادقیان و پریرا را زود اعلام کردید ولی درباره تیموریان گذاشتید برای بازی مس محروم شود و در دربی بازی کند؟!

یعنی در واقع منظور شما این است که ما جانبدارانه رأی داده‌ایم.

* شما با توجه به برخوردی که با پرونده‌ها داشته‌‌اید، این ذهنیت را به وجود می‌آورد. مثلاً شما الان می‌گویید ما بعداً این عکس‌ها را بررسی می‌کنیم ولی مثلاً درباره بازیکنان دیگر سریع عمل کردید.

من الان به شما گفتم که ما درباره عقیلی مدافع سپاهان سرنخ را از سپاهان گرفتیم.

* به نکته خوبی اشاره کردید. در همان برنامه 90 که خطای صادقیان را نشان دادند، حرکت عقیلی هم پخش شد اما شما بازیکن پرسپولیس را محروم کردید ولی مدافع سپاهان را نه. این‌ها شائبه ایجاد می‌کند.

ما تا بخواهیم درباره هادی عقیلی به جمع‌بندی برسیم کمی طول کشید و زمان گذشت. عکس‌ها و بریده‌ها را جمع کردیم و باعث تعلل شد. به این نکته توجه کنید که رأی ما درباره صادقیان آماده اعلام بوده ولی درباره عقیلی تازه در برنامه 90 فهمیدیم که او خطا کرده است. بعد یادم هست در آن ایام ما به تعطیلی خوردیم و نشد که رأی را بدهیم... 

* البته یک ابهام دیگر داشت. هادی عقیلی در آن زمان مصدوم بود و وقتی خوب شد شما رأی را دادید.

باشگاه سپاهان در این زمینه اعتراض داشت که گذاشتید وقتی خوب شد رأی دادید. ولی به خدا ما اصلاً نمی‌دانستیم که این بازیکن مصدوم است. اصلاً ما در کمیته انضباطی به این مسائل توجه نمی‌کنیم. کسانی که این حرف‌ها را به ما می‌زنند باید آن دنیا به خدا جواب بدهند. ما در کمیته انضباطی دور هم می‌نشینیم و رأی صادر می‌کنیم و حقیقتاً نمی‌دانیم کی با کی بازی دارد و کی مصدوم است. به خدا ما از آتش جهنم می‌ترسیم و هیچ وقت از این کارها نمی‌کنیم.

* یعنی شما جانبداری نمی‌کنید؟

به هیچ‌وجه ما این کار را نمی‌کنیم. ممکن است گاهی عملکرد ما طوری باشد که این طور برداشت شود. طبیعی هم است برخی طرفداران موضع می‌گیرند. استقلالی‌ها علیه پرسپولیسی‌ها و بالعکس. ممکن است عده‌ای با رأی ما به منافعی برسند و طبیعی است که برخی رفتارها را انجام دهند. مثلاً بعد از بازی یک تیم، فلان مدیر به من زنگ می‌زند و می‌گوید حرکت فلانی را دیدی؟ باید او را محروم کنی. ما چون در خانواده فوتبال تحلیل می‌شویم، ممکن است هزار و یک مطلب درباره رأی‌مان نوشته شود. ممکن است اصلاً خود شما یک مطلب بنویسید و هزار برداشت شود.

* باشگاه نفت تهران حرکت مهدی رحمتی را حتی بدتر از شیث رضایی و نصرتی دانسته است.

اگر ثابت شود قطعاً! شما شک نکنید اگر ما به این نتیجه برسیم که او این کار را کرده، برخورد خواهیم کرد.

* یعنی بیشتر از 6 ماه این بازیکن را محروم می‌کنید؟ چون آنها 6 ماه محروم شدند.

فعلاً اجازه بدهید ما تا پیش از قطعی نشدن مسئله، پیش‌داوری نکنیم اما درباره بیانیه نفت تهران باید بگویم که من این باشگاه را منضبط و عقل‌مدار می‌دانم ولی به خاطر این بیانیه متأسف هستم. من کامل بیانیه را نخواندم ولی تیترش خارج از انصاف بود. چون ندانسته قضاوت می‌کنند. بالاخره نفتی‌ها دوست دارند که رحمتی در مقابل‌شان بازی نکند. در این صورت همان‌طور که باید فاتحه‌ای برای شادی روح عدالت خواند، فاتحه‌ای هم برای شادی روح انصاف بخوانیم. من روز جمعه اعلام کردم که داریم عکس‌های رحمتی را تحلیل می‌کنیم و رأی صادره اصلاً ارتباطی به آن ندارد. ما تا الان هرجا نشسته‌ایم برای دیگران مثال مسئولان نفت را زده‌ایم چون واقعاً خوب هستند. ولی نباید عجولانه و غیر منصفانه قضاوت کنند. ما انتظار داریم به کمیته انضباطی احترام بگذارند و در کار ما دخالت نکنند، همان‌طور که ما در کار فنی‌شان دخالت نمی‌کنیم. اگر آنها به خاطر سلامت فوتبال این بیانیه را دادند دستشان را می‌بوسم ولی اگر به فکر خودشان هستند که هیچ.

شما درباره پرونده محسن قهرمانی هم رأی‌های جالبی داشتید. کسی که پول را ریخته 2 سال محروم شده، کسی که پول را گرفته 6 ماه!

حرف ما این است که اگر کسی خطایی کرده، تنبیه‌‌اش مشخص است. آقای قهرمانی در جلسه اول که آمدند گفتند کارشان حرفه‌ای نبوده و اشتباه کرده‌اند. طبق قانون هم محرومیت ایشان از 6 ماه تا دو سال است. حرف ما این است که یک نفر خطایی کرده است و تنبیه مشخص است. از جلسه اول تا آخر شخص قهرمانی می‌گوید رفتار من حرفه‌ای نبوده و اشتباه کرده‌ام اما این وسط کسی هست که ما از روز اول می‌گوییم شما فلان کار را کرده‌‌اید می‌گوید نه و بعد که پرینت‌های بانکی را می‌آوریم قبول می‌کند. ما می‌گوییم فردی که دارد دروغ می‌گوید باید از فوتبال دور شود ولی کسی که می‌پذیرد، می‌تواند شانس بازگشت دوباره داشته باشد. ما روز اول گفتیم شما این کار را کرده‌ای، گفت نه کارت به کارت دیگر چیست؟ ولی بعد فهمیدیم که صداقت نداشته است ولی قبول کرد بیمار بوده و اشتباه کرده است به همین دلیل میزان محرومیتش کمتر بوده است.

* بحث ما همین است. داور رشوه گرفته آقای حسن‌‌زاده و آن وقت شما او را فقط 6 ماه محروم کرده‌‌اید.

آهان الان سؤال درست است. شما به زمان محرومیت آقای قهرمانی اعتراض دارید و می‌گویید چرا مثلاً او دو سال محروم نشده است. این حرف منطقی است.

* پس این ضعف قانون است.

ضعف قانون نیست. ببینید من دیدم که شما نوشتید چرا یوونتوسی‌ها را این قدر محروم کردند ولی قهرمانی را نه. ببینید آن ماجرا با این ماجرا فرق داشت. یک سال تلفن‌های بین‌اللملی آنها را کنترل کردند. ما هم باید توان داشته باشیم که‌ فرد آلوده را کنترل کنیم و ببینیم چه‌کار می‌کند. نکته دیگر این است که نمی‌توانی بگویی دو دزد را گرفته‌اند و هر دو قالپاق دزدیده‌اند و به یک اندازه محکوم می‌شوند. ممکن است قاضی یکی را به خاطر بچگی‌‌اش ببخشد و تحویل خانواده‌‌اش بدهد و یکی را محروم کند. قضاوت‌ها شبیه هم نیست و مجرم با مجرم فرق دارد.

* جواب سؤال خود را نگرفتیم.

یک مثال بزنم. مثلاً شما یک نفر را در محل‌‌تان می‌شناسید که چند سال است دارد فلان چیز را می‌فروشد و دستگیر می‌شود. موقع دستگیری فلان قدر مواد ممنوعه همراه او است. قاضی همین را می‌بیند و نسبت به آن قضاوت می‌کند. بعد فردا که او آزاد شود، شما می‌گویید این‌ فرد سال‌‌هاست دارد خلاف می‌کند و ببینید چطور با او برخورد شده است. ما هم متناسب با جرمی که اتفاق افتاده است رأی را صادر می‌کنیم. قانون مشخص است. ما طبق همین قانون که نوشته شده بود 6 ماه تا دو سال محروم شود، محرومش کردیم.

 

 

 

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 2* IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 9
    مترادف سعید اکبری در لغت نامه ی دهخدا:لنگ سوخته...
  • امیر IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 4
    یکی به من بگه این آقا از کجا اومده تو فوتبال؟
    • reza IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
      0 0
      از شعبه 258مجتمع قضایی شهید مفتح واقع در میدان شهرزیبا
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 4
    از اين جانب دارانه تر،حق تيم هاي پرسپوليس،تراكتور،فولاد،ملوان و....را پايمال مي كنيد ولي در مورد بعضي ها هر كاري بكنند چشمپوشي مي كنيد
  • بهلول IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 2
    به شتره گفتن چرا گردنت کج است، گفت کجای من راست است که گردن من راست باشد!!!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 4
    قول ميدم اگر تو اين هفته هم راي بدند،راي را مي فرستند استيناف،اونجا هم بعد از پايان ليگ كه كار استقلال تمام شد ،راي را قطعي مي كنند و رحمتي را 6 ماه محروم مي كنند دقيقا موقعي كه بيشتر اين مدت ليگ تعطياه
  • 664 IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 3
    اقا بس کن تورو خدا هرجای زمین باشه این حرکت زشته
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 5
    اگر صادق هستيد حداقل مثل بقيه موارد به طور موقت رحمتي را به طور موقت تعليقش كنيد
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 5
    عمرا راي را صادر كنند ،مي خوان هر جور شده رحمتي را توي تيم ملي براي جام جهاني جاش بدند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 6
    ده بار بيچاره گفته عكس ها با هم جوور در نمياد اخرش تيتر زدين حسن زاده ميگه عكس ها واقعيه. به گفته فتح الله زاده آه سيد همتون رو ميگيره بي وجدان ها
  • 664 IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 4
    بابا ثابت شده دیگه اه اه اه.هی میگید باید ببینیم رو به طرفدارای چه تیمی بوده رو به هر کی بوده این حرکت محرومیت داره حتی اگه رو به همبازیا یا طرفدارای خودش باشه.اگه اینطوریه چرا شیث و نصرتی رو محروم کردین اونا که با کسی کاری نداشتن
  • م A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 4
    اقای حسنزاده بیایید اصلا تماشاچیان بیچاره رو محروم کنید تا من بتوانم مثال روشنی درخصوص مافیا چیست برای بچه ها بزنم
  • قانون براي همه A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    13 6
    اگه استقلال رحمتي رو هم نداشته باشه، واويلاست. يه جورايي بايد سروته قضيه رو هم بيارن
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 1
    غلام نژاد اگر تو تیم روستای ملخ دره باشه باید تعویض بشه .چطوری تو استقلال بازی می کنه
  • حسام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 5
    فدراسیون فوتبال استقلال نه فدراسیون فوتبال ایران
  • سید رضا حسینی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    9 5
    واقعا از ته دل برایت متاسفم اقای حسن زاده با عدالت
  • احمدعمارلو(بجنورد) A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 4
    اگه عدالتی بوداین حرکتی که رحمتی انجام داده خیلی خیلی فجیعترازحرکت نصرتی وشیث بوده وحکمشم باید سنگینترازحکم اوناباشه...
  • میرزا A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 6
    کسی که پول گرفته(قهرمانی) محروم...کسی که پول را داده(آقا قلدره) راست راست راه میره و از همه طلبکاره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 4
    اون از تیموریان که چشم عشوری رو کور کرد و محروم نشد اینم از مهدی رحمتی. آقای حسن زاده واگذارت می کنم به خدا
  • صدرا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 4
    صحبتهای امیر فشنگچی بسیار مشکوک بود اون بنده خدا رو هم گذاشتن تو رودرواسی رفاقت یا شایدم همین آقای عزیز برای جمع کردن ماجرا بهش دستور دادن بگه.ولی عزیزان هیچ جوری نمیشه ماس مالی کرد این قضیه رو. کاش از حسن زاده میپرسیدید چطور میشه یک حرکت کاملا یکسان توسط دو نفر دو رای متفاوت داره؟ چرا بنگر سه جلسه کاطمیان یه جلسه؟یه امتیازی که از پرسپولیس کم کردید هم آخر نامردی بود ولی تا حالا چندین تخلف از فولادی ها منجر به کسر امتیاز نشده! همین داماش تو الگیلانو تمام فحاشی ها و تخلفات رو انجام دادن حتی پرچم روسیه رو آوردن.چرا بازیکن نفت رو از بازی جلوی پرسپولیس محروم نکردید؟ چرا آندو با اون ضربه فاجعه محروم نشد؟چرا اینقدر لجن پراکنی شد در مورد مسلمان و صادقیان؟چرا استقلال تو شش بازی ده هزار تماشاچی داشته؟
    • دشتی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      4 4
      از اول میگفتی لنگی هستی تا وقت مردم رو نگیری . فکر کردم داری منصفانه حرف میزنی
  • امیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 5
    با سلام همه این رفتارها نشان از تمایل اقای حسن زاده به تیم استقلال دارد یک بچه هم این را می فهمد . همه دیدند آقای رحمتی چه حرکت زشتی انجام داد به آقای حسن زاده بفرماید بگزارد سال بعد که رحمتی رفت تیم دیگر آن وقت از شدت عصبانیت رای برای رحمتی صادر کند خدا به داد فوتبال این مملکت بکند با این افراد مسئول.
  • مهدي IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    به نظرم بايد با مجازات هاي سنگين با پرونده اين بي اخلاقي ها برخورد شود. تصوركنيد بچه اي كه اين عكس رو توي اينترنت ببيند چطور تربيت مي شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به نظرم بايد رحمتي حداقل يك فصل محروم شود تا درس عبرت ديگران شود.
  • بهرام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 3
    اگر مردم اعتراض نمی کردند با همان 6 میلیون سر و تهش را هم می آوردند .
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 3
    جرات ندارن رحمتی رو محروم کنن مثل تیموریان که جرات نداشتن محرومش کنن با اینکه با آرنج چشم عشوری را زد
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 3
    باید رحمتی رو شش ماه از کلیه مسابقات محروم میکردن
  • بی نام EU ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 3
    سراسرسفسطه. آقای حسن زاده اگه رحمتی محروم شدمعلومه شمادرست میگی. بااین حرکت شنیع حداقل یکسال محرومیت بایدبکشند.حرکتی که آدم شرمش می شه به عکسش نگاه کنه.
  • چنگیز A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    6 2
    این دو بخش از حرفاش خیلی خنده دار بود: "در عکس‌ها نگاه مهدی رحمتی به سکوها نیست و اگر به سکوها هم باشد، شاید سمت طرفداران استقلال باشد!" و "امیرحسین فشنگچی بازیکن ملوان در این باره با ما صحبت کرد و گفت که او پس از بازی من را صدا کرد و با دست نشان داد که بیا اینجا. ممکن است پشت هم قراردادن این عکس‌ها باعث شود که ما تصور کنیم ایشان دارد رو به طرفداران کاری را انجام می‌دهد." خخخخخخخخخ
  • علیرضا IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 4
    پای استدلالیون چوبین است
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    قشنگ معلومه که مافیا ترسونده کمیته انضباطی رو............!!!
  • کیسه بی اسطوره A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 3
    این بابا مردم رو چی فرض کرده؟!؟!؟؟
  • فرزاد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 5
    رحمتی هم نباشه یه شیر دیگه داخل دروازه هست ...همینکه ترسیدند او داخل دروازه باشه و کل کشور جمع شده تا اونو محروم کنند خودش دلیلی بر ابهت دروازه بان داره .............
  • پدرام اسماعیلی A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 3
    از این تحلیل ها خجالت بکش اقای حسن زاده
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 2
    اگه یکی از بازیکنای پرسپولیس این کارو کرده بود تلویزیون و در صدر اونها بیست و سی چند برنامه کامل درباره علل سقوط اخلاقی بازیکنان فوتبال پخش میکرد.
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 5
    تیموریان با ارنج چشم بازیکن ذوب اهن رو نابود کرد فقط جریمه نقدی شد این چه عدالتیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمدکلاسیک A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    1 7
    آقای حسن زاده فکر نمیکنم که سید مهدی بخواد که انقدر آماتور عمل کنه و جلو چند تا دوربین همچین حرکت بدی رو انجام بده شک نکید این حرکتش ربطی به هواران نداشته تازشم آقای رحمتی یکی از با اخلاقای فوتبال ماست،،،خواهش میکنم از رسانه ها که انقدر استقلال رو به حاشیه نکشونن،
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 3
    شك نكنيد قضاوت ها و حكم هايتان عادلانه نيست ، مردم شعور دارند و ...
  • سرخ A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 7
    من خودم خیلی شاکی بودم و فکردم باید محروم شه ، ولی الان میبینم شاید فقط عکس بوده ، البته علت این عصبانیت محروم نشدن تیموریان بود ، اون باید محروم میشد ولی فقط جریمه شد. الانم متاسفم زود قضاوت کردم گرچه بعضیا نوشتن خودشون دیدن این حرکت رو.
  • مهدی6 IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    اگ پرسپولیس بود انقد بهونه نمیوردی سریع محرومش میکردی.بسوز پدر رفاقت با حاج فتل
  • بی نام AU ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 7
    آهاي پرسپوليس آنلاين !!! چرا آقا قلدره كارت به كارت كرد بعدشم نه جريمه شد نه محروم اينقدر شلوغش نكردي؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    7 3
    خداییش هر کی فهمید تفسیرش رو اینجا بنویسه. با تشگر
  • ایلیا GB ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 4
    خوب ماست مالی کردی ها ، فکر نکنی من نهفمیدم
  • پوریا A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 2
    خیلی خوبه یه مرد حرفش دوتا نشه البته یه مرد هااااا
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    11 4
    6 میلیون کم حداقل باید 100 میلیون جریمه بشه که هم با درآمدش همخوانی داشته باشه هم دیگه تکرار نکنه
  • مازیار IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 7
    خبرانلاین جیره خور پرسپولیسه همه میدونن همش از تمرینای اونا عکس میذاره علی دایی مافیای واقعی است شمام هم که تو باند عادل هستین متاسفم براتون ارزش کیهان ورزشب اینجا معلوم میشود که مثل شما حسودی نمیکند درود بر مله کیهان ورزشی
  • s A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 6
    واقعا براتون متاسفم حسن زاده گفته این عکسها واقعیه ولی بعدشم گفته که معلوم نیست که هردو عکس در یک زمان گرفته شده یادر زمانهای مختلف تازه اینم گفته که فشنگچی گفته که عکس اول که سید دستکش توی دستش نیست به من گفته که بیااینجا کارت دارم ولی شماادامش رو ننوشتین تا مردم باخوندن تیتر فکر دیگه ای بکنن حالا نمیخواست خودتوبکشی که یک کلام بهش میگفتی سیدرو محروم کنه تاخیالت راحت شه حالامثلافکرکردین بامحرومیت سید,استقلالی که 5تابازیکنش روازدست داده وتیموریانم دستش شکسته, هاشمم مصدومه چه فرقی بحال مامیکنه که سیدباشه یانه تازه سیدجانشینم داره سید حسین حسینی اگه بهترنباشه کمترازسید نیست.
  • محمد A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 2
    خبر جان اگه چاپ میکنی بنویسم خبرنگار میپرسه: اما در محافل فوتبالی می‌گویند شما چرا رأی صادقیان و پریرا را زود اعلام کردید ولی درباره تیموریان گذاشتید برای بازی مس محروم شود و در دربی بازی کند؟! بعد جواب میگیره: یعنی در واقع منظور شما این است که ما جانبدارانه رأی داده‌ایم. خب این قشنگ یکی از تکنیک های سفسطه است. به جای اینکه جواب سوال رو بده کلا موضوع رو عوض میکنه. آقای حسن زاده شما هم خیلی مغرور هستی و هم حرف هیچ کس رو قبول نمیکنی. چرا؟؟ فکر مینی فقط خودت قضاوت بلدی و هر رایی که بدی درسته؟
  • محسن 025 US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    10 3
    خداییش اگه یه کی جز یه استقلالی این کارو میکرد شما چی کارش میکردید . یکی بحثه فیروز کریمی بود . یکی بحثه شیث و نصرتی
  • بی نام EU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    ببخشید اقای حسن زاده این چه بررسیه که انقدر طول میکشه؟!اگه میخواستید هسته اتم رو هم بشکافید تا حالا تموم شده بود!!از یه طرف میفرمایید عکسها واقعیه از طرف دیگه راههای فرار رو جلوی پای ایشون میگذارید که مثلا روش به کدوم طرف بوده یا در کدوم قسمت از بازی بوده؟!چه فرقی میکنه که روش به سمت کدوم طرف بوده نفس حرکت ایشون فوق منشوریه...مثل این میمونه که وقتی یه دزد رو دستگیر کنند بگن اول صبر کنید ببنیم از کی دزدی کرده تا بعد رای رو بدیم!!چرا رک و راست به همه نمیگید منتظرید تا بازیهای سرنوشت ساز استقلال تموم بشه و فصل به خیر و خوشی به پایان برسه بعد رای رو صادر کنید تا بعضیها ناراحت نشن؟!
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    رحمتی باید محروم بشه همین و بس.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 1
    سفسطه. مغلطه. یک کلمه مرد و مردونه بگید می خواهید رحمتی این سه تا بازی رو هم انجام بده . حالا هر حرکتی هم کرده کرده
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 2
    آقای قاضی شما چرا رای عقیلی را که منصفانه هم نبود زود اعلام کردی و اورا در مقابل راه آهن محروم کردی که منجر به از دست دادن 2 امتیاز برای سپاهان شد؟ لعنت به این لیگ بی قانون!
  • وحید FR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 2
    ان شاء الله حکم قطعی رحمتی بعد از پایان لیگ صادر میشه ... به هرحال استقلال دروازه بان دوم نداره !
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 2
    آقای حسن زاده فرصت داری تا پایان فصل قربونت بعدش رحمتی رو هر چقدر دوس داری محروم و تنبیه کن اره قربونت برم . همسایه عزیز
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    21 38
    از خبرورزشی پرسپولسی تر نداریم!! و الا یک کلمه می پرسیدید ارنج صادقیان به بازیکن فجر چرا هیچ جریمه ای نداشت؟؟
    • شهاب IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      10 5
      چرا بعضیا چشم سینا عشوری رو در اوردن جریمه نداشت چرا اکبرپور تو بیمارستان درگیر شد جریمه نداشت چرا تو بازی تمام فک و فامیلا داور جلو چشمش اورد جریمه نداشت
  • محسن A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    48 14
    کمیته انضباطی هر روز بدتر از دیروز .....
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    خیلی ممنونم آقای قاضی
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    5 1
    جالبه داور خطا کار که بسیاری در تاریخ های مختلف و با دلیل و مدرک اعلام کردند رشوه گرفته به محض تهدید اقایان که مسائلی را خواهم گفت فقط 6 ماه محروم میشه!! پریرا بازیکن مس برای کاری که اصلا مشکلی نداشته و عرف جهانی بوده برای بازی با استقلال محروم میشه!! صحنه های خطاهای مشخص و عمد آندرانیک تیموریان و جواد نکونام منتشر می شه و هیچ برخوردی با اونها صورت نمی گیره!!! اون وقت کمیته انضباطی اصلا جانبداری نمی کنه! باشه گوش ماها هم دراز!!!
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    2 4
    خدا شاهده یه بچه هم میفهمه زمان عکس یکی نیست و ساختگیه ! شاید با محرومیت رحمتی به استقلال ضربه بزنید ولی خدا اون بالاست! میسپرمش دست خدا ♥
  • رضا A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    18 42
    به نظر من گزارشگر پرسپولیسیه اگه دوست داری مهدی جریمه بشه خوب راحت بگو
  • niko A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 2
    امان از مافیا...اون از jack 3d اینم از این .
  • مقیمی A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    43 14
    هم عکسش واقعیه هم عملش !!
  • کرامت IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    60 19
    طرفداری مسئولان کمیته انضباطی ازتیم استقلال اظهر من الشمس است:رای تیموریان،رای رحمتی و ...
    • میرزا A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      9 15
      چرا علی لابی بخاطر رشوه دادن محروم نشد؟
    • 666666 IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      17 6
      فقط خدا با پرسپولیسیاست همینم بسه
  • ایلیا GB ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 2
    یعنی همه چیز رو ماست مالی کرد رفت
  • پرسپولیسی IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    3 2
    خودتو به کوچه علی چپ زدی فکر میکنی کسی متوجه لابی جنابعالی نمیشه"حالا میخوای ماست مالی کنی"برو خجالت بکش
  • قلندری A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    1 0
    من خودم به شخصه برای حسن زاده متاسفم که مسئله آندرانیک را آنجوری توجیح کردو حالا حرکت رحمتی را به شکل دیگرتوجیح می کنه. متاسفانه اخلاق قربانی پول و رابطه شده است. آقای حرکت زشت پیش چشم مردم مشخص است و فقط با سفسطه می شود حقیقت را وارونه جلوه داد که شما اینکار را بلدین