فارس نوشت:

جلسه شورای حکام امروز در حالی برگزار خواهد شد که برنامه هسته‌ای ایران یکی از دستورکارهای این جلسه است و در حاشیه این اجلاس در روزهای آینده قرار است مذاکرات کارشناسی بین کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ برگزار شود.
شورای حکام که متشکل از 35 عضو اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است درجدیدترین نشست خود که از روز 12 اسفند لغایت 16 اسفند به طول خواهد انجامید برنامه هسته ای ایران را که دردیدار آمانو،رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی و صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در تهران نهایی شده را بررسی خواهند کرد.
مذاکرات کارشناسی با حضور نمایندگان تمامی کشورهای 1+5 در حاشیه این اجلاس برگزار می شود که تا روز جمعه هفته جاری (16 اسفند ماه ) ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کارشناسی 1+5 را «استفان کلمنت» دستیار ویژه کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد و همچنین به گفته سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت خارجه ریاست تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران نیز برعهده حمید بعیدی نژاد است.
بعیدی نژاد در خصوص این اجلاس گفت: دستور کار این مذاکرات، انجام مباحث مقدماتی کارشناسی در خصوص راه حل جامع خواهد بود که نتیجه آن به نشست مدیران سیاسی گزارش خواهد شد.
قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا 17 تا 19 مارس (26 تا 29 اسفند ماه جاری) در وین اتریش برگزار شود.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =