ایسنا نوشت:

پادشاه عربستان با تاکید بر اینکه ریاض همواره خواهان تحقق همبستگی میان مسلمانان جهان است، گفت: همبستگی میان کشورها موجب هماهنگ شدن تلاش‌های مردمی با تلاش‌های رهبران سیاسی و پایان فتنه‌ها و درگیری‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سخنرانی خود در افتتاحیه دومین کنفرانس کشورهای اسلامی با عنوان" جهان اسلام، مشکلات و راهکارها" تاکید کرد: ما خواهان تحقق همبستگی میان مسلمانان هستیم؛ چرا که نظارت بر وحدت میان کشورها و تحقق همبستگی میان آنها از اصول اساسی قرآن و سنت پیامبر است که عربستان آن را اساس تمامی اقدامات خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود: تمامی سازمان‌ها، نهادهای غیردولتی، علما، اندیشمندان و اصحاب رسانه باید با دولت‌ها و رهبران سیاسی آنها برای تحقق همبستگی میان مسلمانان تلاش کنند و این مساله به نیت خالصانه و هماهنگ کردن تلاش‌های تمامی کشورها نیاز دارد.

پادشاه عربستان خاطرنشان کرد: با همبستگی است که تلاش‌های مردمی با تلاش‌های رهبران سیاسی هماهنگ می‌شود و این مساله به فتنه‌ها و درگیری‌ها که موجب ویرانی، رکود اقتصاد و رنج و مشکلات مردم می‌شود، پایان می‌دهد که مشکلات مردم سوریه نمونه‌ای برای این مساله است.

وی با تاکید بر اینکه عربستان همواره برای تحقق همبستگی میان ملت‌ها تلاش کرده است، ابراز امیدواری کرد که دانشمندان، مبلغان و مفتی‌ها برای حل مشکلات و بیماری‌های جامعه تلاش کنند و جوانان را از افتادن در دام عصبیت و طایفه‌گرایی بر حذر دارند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    حتماً با حمایت از تروریستها
  • علی AU ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    4 0
    جالبه چناب اقای ملک عبدل پس چرا اینقدر در سوریه جنایت میکنی و این همبستگی مسلمانان مختص وهابیون رو میفرمایید؟ البته ما سیعیان مظلوم کافر و شما جلادان مسلمانید واقعاً خنده داره مرتیکه مفتی پرست و مفت خجالتم نمیکشه
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    3 0
    هه هه هه......