پایگاه خبری المختصر در تحلیلی می نویسد: منافع روسیه در بی ثبات کردن اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پایگاه خبری المختصر با ارائه تحلیلی از وضعیت اوکراین و موضعگیری روسیه در قبال تحولات آن نوشت در شرایط کنونی منفعت روسیه در بی ثبات کردن این کشور قرار دارد.
این پایگاه خبری عربی با بیان اینکه روسیه تا جایی که می توانست کوشید اوکراین را از دست ندهد اما حالا که دولت یانوکوویچ سقوط کرده بهترین حالت برای او اینست که اجازه ندهد اوکراین به راحتی در کنار غرب و اتحادیه اروپا قرار گیرد.
این پایگاه اطلاع رسانی با بیان اینکه تحولات اوکراین ضربه سختی بر پیکر روسیه به شمار می آید، به نقل از یک کارشناس آمریکایی از موسسعه اینترپرایز نوشت: پیش بینی می شود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بیکار ننشیند و همچون گذشته پیگیر نفوذ خود و مسکو در اوکراین باشد.
این پایگاه اینترنتی به نقل از این کارشناس روابط بین الملل پیش بینی کرد مسکو با اتکاء به هم پیمانانش در شبه جزیره کریمه و برخی از استانهای شرقی اوکراین، برای بی ثباتی در این کشور تلاش کند زیرا منافع روسیه در بی ثباتی اوکراین کنونی است چرا که از نگاه مسکو، اوکراین آرام ولی نزدیک به اتحادیه اروپا در نزدیکی مرزهای مشترک می تواند خطری برای امنیت روسیه باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =